برگزاری مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

مراسم گرامیداشت میلاد پر برکت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور جمع کثیری از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر مهرداد گودرزوند چگینی سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: وی از معدود چهره های مبارزاتی کشور و سنگ صبور نظام جمهوری اسلامی و هم سنگر امام راحل بودند.

وی ادامه داد: روز پرستار به پاسداشت الگوی زنان جهان حضرت زینب (س)که نمونه صبر و استقامت نهضت حسینی در سراسر دنیاست نامگذاری شده است.

دکتر گودرزوند تأکید کرد: مقام این بانوی بزرگ بسیار والا و عظیم است که می توانیم او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم و دانشجویان و پرستاران عزیز باید این بانوی والا مقام را الگوی هدف خود بدانند.

سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ،حضرت زینب (س) را اسوه استقامت دانست و خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س ) بسیاری از مشکلات و سختی ها را تحمل می کرد و نقش پرستار را به نحو احسنت ایفا کرد به همین دلیل روز میلاد این بانوی بزرگ اسلام روز پرستار نام گذاری شد.

وی با برشمردن وظایف پرستاران تصریح کرد: پرستاران کسانی هستند که با نشان از عشق و علاقه ، دوستی و مهربانی در این مسیر قرار گرفته اند و از رشته پرستاری به عنوان رشته های سطح یک یاد می شود .

دکتر گودرزوند چگینی همچنین بیان داشت: خدمتی که یک پرستار در بیمارستان برای حفظ جان مردم انجام می دهد ، ارزش مادی ندارد و با ارزشی معنوی قابل سنجش است.

در ادامه این مراسم دکتر تیمور آمار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و همچنین تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری و انتخاب هوشمندانه آن به نام روز پرستار خاطر نشان کرد این مراسم بهانه خوبی برای دور هم جمع شدن دانشجویانی که در صنف پرستاری در حال فعالیت هستند و در یک مرحله آموزشی در دانشگاه حضور داشتند.

وی با اشاره به ارزش های والایی که در شغل پرستاری وجود دارد افزود: پرستاران مصادیق بارزی از خصلت ها و ویژگی های والای اخلاقی یک انسان می باشند.

دکتر آمار ادامه داد: پرستاران در روابط اجتماعی درجامعه ، نقش بسیار موثری در فعالیت های انسانی جامعه دارند و دانشجویان این رشته در طول مدت آموزش علاوه بر فرایند تخصصی و آموزشی رشته پرستاری ، باید به بحث اخلاق توجه ویژه ای نمایند.

در ادامه دکتر طیبه رهبر رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت گزارشی از روند فعالیت های این دانشکده ارائه داد و در ادامه علاوه بر پخش چند کلیپ، دانشجویان سوگند نامه پرستاری را قرائت کردند و در پایان از نفرات اول تا سوم این رشته تقدیر شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 729989

وب گردی

وب گردی