محسن رضایی: ایران کانون و لنگرگاه امنیت منطقه است

فرمانده سابق سپاه گفت: ترامپ با بزرگ‌نمایی مسئله ایران درپی تهدید عنوان کردن کشورمان است، در حالی که ایران کانون و لنگرگاه امنیت منطقه است و همه به این مسئله اذعان دارند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در همایش مدیریت جهادی دانشگاه عالی دفاع ملی، در جمع خبرنگاران گفت: چون مدیریت جهادی یک دانش برخاسته از تجربه است لذا این نوع مدیریت از سوی افراد دارای تجربه در این زمینه صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: برای به‎کارگیری مدیریت جهادی به عنوان یک امر فراگیر در سراسر کشور در تمامی سازمان‌ها و ادارات هنوز فاصله زیادی داریم.

رضایی در خصوص صحبت‌های اخیر ترامپ پیرامون آزمایش‎های موشکی کشورمان، گفت: ما به ترامپ توصیه می‌کنیم که با عقلای آمریکایی مشورت کرده و تاریخ درگیری‌های آمریکا با ملت ایران را مطالعه کند و بی‌گدار به آب نزند.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که آل سعود و صهیونیست پوست خربزه زیر پای ترامپ می‌گذارند و او را وارد یک چالش و درگیری می‌کنند؛ ترامپ هم چون می‌خواهد اقتصاد آمریکا را حل کند با این زبان بازی به دنبال فروش سلاح و غارت منابع منطقه خلیج‌فارس و به‎دست آوردن میلیاردها دلار از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است.

فرمانده سابق سپاه ادامه داد: ترامپ با بزرگ‌نمایی مسئله ایران درپی تهدید عنوان کردن کشورمان است، در حالی که ایران کانون و لنگرگاه امنیت منطقه است و همه به این مسئله اذعان دارند.

وی درباره موافقتهای صورت گرفته برای حل بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مسئله سوریه معتقد به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران این کشور بوده و هرگونه راه‎حل نظامی را محکوم کرده است، لذا در همین راستا کمک‎های مستشاری خود را در اختیار ملت سوریه قرار داده است.
رضایی در ادامه افزود: بنابراین مسئله سوریه از طریق جنگ و درگیری پیش نمی‌رود واز طریق مذاکرات و دیپلماسی می‌تواند پیشرفت های خوبی داشته باشد و تاکنون هم پیشرفت‌های خوبی بین کشور ما با ترکیه و روسیه به وجود آمده است، بنابراین امیدواریم همان‎گونه که بحران سوریه با مقاومت به نتیجه رسید در موضوع دیپلماسی انقلابی هم ملت سوریه آرامش بیشتری پیدا کند و از چالش‌های سیاسی موجود رهایی یابند.

رضایی در پاسخ به این سوال که بهترین موضع‎گیری مسئولین نظام در قبال اظهارات مقامات آمریکایی چه می‌تواند باشد، گفت: سیاست‌های ما ابتدا نصیحت و توصیه و اجتناب از درگیری است، اما اگر برنامه آمریکایی‎ها بر مبنای تهدید و حمله نظامی قرار گیرد، ما با دفاعی جانانه آنان را نادم و پشیمان خواهیم کرد.
وی در پایان با بیان اینکه ما هنوز تهدیدات آمریکایی‌ها را جدی تلقی نمی‎کنیم، افزود: ترامپ از استعدادهایی برخوردار است که می‌تواند وی را به سمت جنگ بکشاند، اما ما امیدواریم که این ناامنی برای منطقه اتفاق نیفتد و صلح و آرامش در آن برقرار باشد.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730022

وب گردی

وب گردی