رونمایی از سامانه مقررات زدایی و تنقیح قوانین در بازار سرمایه

سامانه مقررات زدایی و تنقیح قوانین در بازار سرمایه با حضور « شاپور محمدی » رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز؛در این مراسم که امروز (سه شنبه) در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد، «سعید فلاح پور» عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: پس از تصویب قانون بازار سرمایه در سال 1384، اجازه مقررات زدایی به سازمان بورس داده شد.
به گفته این مقام مسئول، برای صیانت از حقوق سرمایه گذاران و دسترسی یکسان و فوری آنان به اطلاعات، لازم بود تا سامانه جامعی در اختیار مردم و سرمایه گذاران باشد تا از آخرین مقررات و تغییرات احتمالی آگاهی داشته باشند، در غیر این صورت به نامتقارنی اطلاعاتی خواهد انجامید.
فلاح پور بیان داشت: با رونمایی از این سامانه، سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از دستگاه ها و سازمان های پیشرو در تحقق این مهم به شمار می رود.
وی با بیان اینکه انجام این کار از سه سال پیش آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از یک سوم عملیات تنقیح انجام شده و بتدریج باقی مانده آن نیز اجرایی می شود.
مقررات زدایی برنامه ای برای تسهیل کسب و کار و بهبود محیط فعالیت اقتصادی است که لزوم آن امروزه بیش از پیش دیده می شود. تنقیح نیز به معنای پالایش و رفع عیوب، اصطلاح جا افتاده و دقیقی در دانش حقوق است. به همین دلیل 10 سال پس از تصویب و اجرای قانون بازار اوراق بهادار در آذر 1384 و 6 سال پس از تصویب و اجرای قانون توسعه ابزارهای مالی جدید در بهمن 1388 لازم است با یک اراده ملی و عمومی برای بازار محور شدن اقتصاد ایران و خروج از بانک محوری تمام عیار اقتصاد کشور، تنقیح کامل قوانین و مقررات اصلی، فرعی و مرتبط بازار سرمایه انجام شود.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 730023

وب گردی

وب گردی