این پرسپولیس شگفت انگیز/ تثبیت قهرمانی در هفته بیست و یکم!

پرسپولیس برانکو در هفته بیستم لیگ برتر با سه گل اصلی ترین حریف خود را شکست داد و اختلاف را با رقبا زیاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر با 3 گل تراکتورسازی را شکست داد تا اختلافش را با تیم دوم جدول به 9 امتیاز افزایش پیدا کند. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس تهران موفق شد رکورد بهترین برد برابر تراکتورسازی بعد از 16 سال را در کارنامه خود ثبت کند؛ همچنین با عبور از علی دایی و مصطفی دنیزلی به رکورد آلن راجرز برسید. سرخ پوشان در حال حاضر با 47 امتیاز صدرنشین است و تیم های تراکتور، استقلال و ذوب آهن با اختلاف زیاد به دنبال رسیدن به سرخ پوشان پایتخت هستند.

پرسپولیس امسال بدون شک یکی از بهترین تیم های چند سال اخیر به شمار می رود، تیمی رویایی که رسیدن حریفان به این تیم شاید خیلی دور از ذهن باشد. شاگردان برانکو و هواداران می توانند از هفته بیستم خودشان را برای جشن قهرمانی آماده کنند. اصلی ترین رقیب پرسپولیس، سرخ پوشان تبریزی به شمار می رفتند که با مشکلات اخیر و احتمال کسر امتیاز به طور کامل از فهرست مدعیان کنار می رود و استقلال و ذوب آهن به کورس مدعیان اصلی برمی گردند. البته کم کردن اختلاف 13 امتیازی با پرسپولیس در 10 بازی باقی مانده کار آسانی نیست و شاید قهرمانی آبی ها یا سبز قبا ها روی کاغذ عملی باشد!

گرچه هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست و شاید معلوم شدن قهرمان تا سوت پایان آخرین دیدار هفته سی ام لیگ برتر طول بکشد. همین پرسپولیس شگفت انگیز امسال می توانست یکی از شیرین ترین جام هایش را بالای سر ببرد، تیمی که از شانزدهم جدول به جمع مدعیان اصلی رسید فقط 2 گل برای قهرمانی کم داشت. لیگی پر از بدبیاری برای سرخ پوشان که مهم ترین آن درگذشت هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس بود اما در نهایت به نایب قهرمانی ختم شد.

یکی از حساس ترین دیدارهای لیگ های مختلف شهرآورد یا همان دربی است. با اینکه در این فصل بازی پرسپولیس-تراکتورسازی حساس ترین دیدار لیگ لقب گرفت اما بازهم دربی پایتخت هواداران فوتبال را به وحد می آورد.دربی رفت با نتیجه تساوی و بدون گل به پایان رسید، اگر سرخ پوشان موفق شوند هم شهری آبی پوش خود را در دیدار برگشت شکست دهد دیگر کسی حریف ارتش سرخ برانکو نخواهد بود. تیم منصوریان که در نیم فصل با بدشانسی روبه رو شد نتوانست بازیکن جدید جذب کند، کمی کارش سخت شد، اما این موضوع که فوتبال است و شگفتی هایش، نمی توان نادیده گرفت.

بیست بازی، یک شکست/ 6 برد پیاپی در لیگ برتر/ 7 برد متوالی در آزادی/ 9 بازی متوالی بدون گل خورده در خانه/ بهترین برد برابر تراکتورسازی بعد از 16 سال/ بیست بازی 5گل خورده و... نمونه هایی از رکوردهای امسال سرخ پوشان پایتخت به شمار می رود.

602/101

خبرنگار: صدف خالقی - انتشار دهنده:

کد خبر: 730043

وب گردی

وب گردی