پیش‌بینی اعتبارات 1.5 میلیارد دلاری دولت برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور از پیش‌بینی اعتبارات 1.5 میلیارد دلاری دولت برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از فارس، حسینعلی امیری ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بازارچه سنتی، محلی و گردشگری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمانی غیور هستند و هرگاه نظام و انقلاب به حضور این مردم نیاز داشت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در صحنه‌های تاریخی، حساس قبل و بعد از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ حضور داشتند و امام و رهبر خود را حمایت کردند‌‌.

معاون پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها هیچ‌گاه زیر بار ظلم نرفتند، افزود: تاریخ این مردم پر از نقطه عطف و ایستادگی است.

وی با یادی از آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) بیان کرد: این عالم بزرگ و روحانی مبارز نقش موثری در هدایت مردم جنوب کشور خصوصا مردم بویراحمد و فارس داشت و همواره حلقه اتصال مردم جنوب با امام و انقلاب بود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از دامن‌زنان استان کهگیلویه و بویراحمد مردان بزرگی پرورش یافتند و ما امروز افتخار پیدا کردیم در مراسم تشییع شهید بخردان یکی از بزرگ مردان این استان که در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید شرکت کردیم.

امیری در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه دولت یازدهم خدمت به مردم تمام ایران خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد را وظیفه خود می‌داند، گفت: مردم این استان در استقبال از کاروان دولت در مردادماه سنگ تمام گذاشتید و همین موضوع وظیفه دولت را سنگین کرد.

وی به تلاش جدی دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: مصوبات سفر دولت به این استان همواره در نشست‌های هیات دولت مورد پیگیری رئیس جمهور است.

این مسوول ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری را از عوامل توسعه در این استان دانست و گفت: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری محورهای توسعه این استان هستند و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، داروهای گیاهی کمیاب از دیگر محورهای توسعه استان است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: دولت در اولین روز آذر ماه لایحه‌ای برای ایجاد اشتغال و توسعه روستایی و عشایری به مجلس تقدیم کرد مبنی بر برداشت 1/5 میلیارد دلار از صندوق توسعه کشور برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری که امیدواریم نمایندگان مجلس در روزهایی که در پیش داریم این لایحه را در دستور کار قرار دهند و تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر و روستاییان ذخایر انقلاب هستند، گفت: موضوع اشتغال روستاییان و عشایر به عنوان ذخایر انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دفتر مناطق محروم ریاست جمهور برنامه‌های لازم را در صورت تصویب این لایحه در مجلس آماده کرده است که امیدواریم با برنامه‌ای که تدارک دیده شده شاهد جهش خوبی در اشتغال روستایی و عشایری باشیم.

امیری در ادامه به برجام اشاره کرد و با بیان اینکه برجام با حمایت‌های مقام معظم رهبری به نتیجه رسید، گفت: دغدغه دولت بعد از گشایش برجام ایجاد اشتغال و توسعه کشور است.

801

کد خبر: 730113

وب گردی

وب گردی