پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به حل مشکلات کشور کمک می کند

جلسه هم اندیشی روسای پژوهشکده های ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور رئیس پژوهشگاه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر صباغ زاده رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با روسای پژوهشکده های ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: جای خالی آیت الله هاشمی بسیار حس می شود. او در دوران انقلاب با مدیریت و نقش محوری خود در پیروزی انقلاب تاثیر بسیاری داشت.

صباغ زاده به اهداف پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از هدف های ما این است که پژوهشگاه ها به صورت مشخص فعالیت کنند و پراکنده نباشند و بتوانند در حل مشکلات و معضلات کشور کمک کنند. همچنین توسعه و گسترش مرزهای دانش و درآمد زایی از این طرح ها جزو اولویت های پژوهشگاه محسوب می شود.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش بسیار موفق عمل کرده است و بار سنگینی در آموزش دارد و می تواند در حوزه پژوهش نیز پیش قدم باشد.

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پتانیسل خوبی در این دانشگاه وجود دارد، دانشمندان، نخبگان، آزمایشگاه ها و امکاناتی خوبی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. خوشبختانه بستر بسیار مناسبی برای فعالیت های پژوهشی فراهم است که باید از آن بهره برد.

صباغ زاده افزود: نحوه جذب اعضای پژوهشگاه مرکزی بدین گونه است که علاوه بر بررسی پرونده های شاخص ارسالی، بر اساس دستور دکتر میرزاده افرادی که در هیات ممیزه غالب رای را کسب کنند عضو پژوهشگاه مرکزی خواهند شد.

او یکی از هدف های پژوهشگاه مرکزی را تجاری سازی طرح های پژوهشی دانست و گفت: اهداف این پژوهشگاه برای حفظ و بهبود روابط حقوقی پژوهشکده ها با واحدهای مربوطه است همچنین امیدواریم با پژوهشکده ها تعامل بهتر و سازنده تری داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به طرح های کاربردی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: به طور مثال حل مشکل ریزگردها با همکاری و محوریت استان اصفهان از جمه طرح هایی است که پژوهشگاه از آن حمایت می کند و رئیس این واحد نیز پیگیر آن است.

صباغ زاده به توسعه پژوهشگاه با رویکرد علوم پایه اشاره کرد و گفت: باید به علوم پایه توجه بیشتری شود، باید دانشمندان را جذب کنیم زیرا آنها افق تکنولوژی را برای ما باز می کنند. توسعه پژوهش در علوم قرانی و انسانی، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری دانشگاه، اجرای طرح های پژوهش بنیادی و کاربردی از جمله فعالیت هایی است که باید به آن توجه شود. همچنین باید اهدافی را تعریف کنیم تا در سطح بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: فعالیت های خوبی در حوزه آب و معدن انجام شده است. ما باید بتوانیم از این طرح ها درآمد کسب کنیم. با پژوهش های بیرونی که شروع کردیم می توانیم به این اهداف برسیم . این پژوهشگاه بدون بودجه دولت کارش را شروع کرده و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه و این موارد را توسعه دهیم.

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد، از استادان و اعضای فعال در پژوهشگاه حمایت می شود، همچنین پژوهشکده ها برای استفاده از آزمایشگاه ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی مجاز هستند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 730131

وب گردی

وب گردی