14 گروه فکر برای حمایت از پژوهشکده های دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با روسای پژوهشکده های ممتاز از راه اندازی 14 گروه فکر و سایت پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدرضا اردکانی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: برای معرفی طرح ها و پژوهشکده های دانشگاه آزاد اسلامی باید زوایای مختلفی را بررسی کرد. دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزشی شناخته شده است اما با حضور دکتر میرزاده جنبه پژوهشی دانشگاه نیز در حال تقویت است.

او به طرح ها و قراردادها با صاحبان صنایع و وزارتخانه ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی این است که در اقصی نقاط کشور واحد و پایگاه دارد که هیچ دانشگاه و پژوهشگاهی این مزیت را ندارد. بنابراین بستر فعالیت های گسترده در دانشگاه فراهم است و دیده شدن پژوهشکده ها به خود آنها بستگی دارد.

اردکانی ضمن ارائه پیشنهاداتی به روسای پژوهشکده های ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوع ربات ها پتانسیل زیادی دارد و پژوهشکده ها می توانند در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشند، به طور مثال ربات های کشاورزی، ربات های اسباب بازی و ربات های دستیار پزشک از جمله ربات هایی هستند که از آنها استقبال شده است و بازار و مشتری دارد.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح های در حال اجرا گفت: در رابطه با بحث آب و محیط های خشک کارگروهی تشکیل شده است همچنین در رابطه برای این موضوع قرارداد پژوهشی هم با یونسکو خواهیم داشت. خوشبختانه سازمان های بین المللی به کشورهای در حال توسعه توجه نشان می دهند.

او ادامه داد: پژوهشکده ها برای گسترش فعالیت خود باید به ویژگی ها و توانایی های خود توجه کنند. از طرفی از شهریور که پژوهشگاه تاسیس شده است 14 گروه فکر و تدبیر آغاز به کار کردند این گروه ها می توانند برای ارتباط با صنعت و حمایت از ایده ها بسیار موثر باشند.

اردکانی به سخنان رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در کنار کار پژوهشی درآمدزایی هم صورت بگیرد. در حال حاضر سایت پژوهشگاه مرکزی آماده بهره برداری و به تدریج در حال بارگذاری است. پژوهشکده ها می توانند فعالیت ها، محصولات و توانمندی های خود را بر روی این سایت قرار دهند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 730152

وب گردی

وب گردی