وزیر بهداشت:در خصوص کنترل مالاریا نیز وضعیت بی‌نظیری داریم

وزیر بهداشت گفت: بازسازی انستیتو پاستور فقط مختص تربیت نیروی جوان نیست بلکه باید امکانات در شأن پاستور را برای دانشمندان آن فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، امروز در مراسم افتتاح استقرار زیرساخت‌های تولید واکسن و فرآورده‌های دارویی و تشخیصی با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در موسسه انستیتو پاستور ایران، دستاوردهای کشور در حوزه تحقیقات و تولید فرآورده های دارویی کشور را مطلوب توصیف کرد.

دکتر هاشمی توجه به دانش، فناوری و خلق ثروت توسط محققان جوان کشور را ادامه مسیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: نقش کسی که در مجموعه پاستور و حوزه بهداشت فعالیت می‌کند کمتر از سربازان گمنام نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سه سال اخیر علی‌رغم ظهور بیماری‌های نوپدید در دنیا شاخص‌های بهداشت و درمان در کشور ارتقاء یافته است، عنوان کرد: در حالی که بیماری‌هایی همچون سارس و ابولا و بیماری‌های واگیر در کشورهای پیرامون مشاهده می‌شود و مردم آن کشورها از این بیماری‌ها رنج می‌برند، خوشبختانه این بیماری‌ها در کشور ما کنترل شده است؛ چیزی نزدیک به 14 سال است که فلج اطفال در کشور مشاهده نشده و در خصوص کنترل مالاریا نیز وضعیت بی‌نظیری داریم که باید به تمام تیم حوزه بهداشت و درمان تبریک گفت.

دکتر هاشمی گفت: انستیتو پاستور با جایگاهی که در تراز انقلاب اسلامی داشته، فاصله زیادی دارد و بهتر است برای سربلندی و پیشرفت پاستور در دنیا تلاش بیشتری کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تلاش مومنانه برای پیشرفت کشور گفت: حتی کسانی که به نان شب خود نیز محتاج هستند با شنیدن خبر پیشرفت کشور خوشحال می‌شوند و هر کس با هر دینی برای کشور تلاش کند از سوی همه قابل احترام است.

وی به لزوم حمایت دولت و مجلس از فعالیت های انستیتو پاستور و توسعه زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری طی دو دهه گذشته بیش از هر کسی درخصوص علم و نقش آن در افزایش توانمندی کشور صحبت و نصیحت کرده‌اند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از دانشمندان و تامین امکانات را کنار تحول علمی انستیتو پاستور را ضروری دانست و یادآور شد: ما باید انستیتو پاستور را با حفظ ظرفیت‌های قبلی بازسازی کنیم که این بازسازی فقط مختص تربیت نیروی جوان نیست بلکه باید امکانات در شأن پاستور را برای آنها فراهم کنیم.

دکتر هاشمی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید ادامه یابد واین حمایت باید با همت بالاتر و قاطعیت بیشتر باشد و موانع راه نیز باید برطرف شود.

وی به توافق انستیتو پاستور ایران با فرانسه و اعزام نیروی انسانی به این کشور اشاره کرد و گفت: از تحصیل محققان در خارج از کشور نباید بترسیم زیرا از نظر اجتماعی و آموزشی دارای فایده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه نباید به تبلیغات و شعارها توجه کرد، گفت: مردم به دنبال آرامش هستند و از جنگ و درگیری نفرت دارند. امروز که به همت دکتر روحانی و کل نظام زمینه تعامل و رفت‌وآمد و پذیرش فراهم شده باید از این فرصت استفاده کنیم و جوانان را برای آموزش به کشورهای دیگر اعزام کنیم تا بتوانند در آینده با مراکز مهم جهانی رقابت کنند و وزارت بهداشت در این مسیر از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند.

دکتر هاشمی در پایان بیشترین اثربخشی با کمترین امکانات را از دستاوردهای انستیتو پاستور ذکر کرد و افزود: انستیتو پاستور باید توسط اعضای خود مدیریت شود و حضور ما در این مرکز تنها برای کمک است؛ امیدوارم این موسسه به مهمترین برند ملی تبدیل شود و کانونی باشد که همه برای حضور در آن لحظه شماری کنند.

خبرنگار و منتشر کننده:نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 730183

وب گردی

وب گردی