نگاه «صحا» در اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه انتفاعی نیست

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) تاکید کرد: نگاه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه انتفاعی نیست.

به گزارش ایسکانیوز؛ مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از آخرین محصولات یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین در ایران بازدید کردند.

علی وحدت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا در این بازدید با اشاره به برنامه‌ریزی جهت توسعه ابعاد مالی صندوق، گفت: از آنجایی که نگاه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه انتفاعی نیست، صحا همواره تلاش کرده است با افزایش توان مالی خود در اعطای تسهیلات، پشتیبان شرکت‌های توانمند بخش صنایع الکترونیک کشور باشد.

وی با اشاره به جایگاه قانونی بسیار مناسب ضمانت‌نامه‌های صحا در کشور اظهار کرد: در این راستا با اصلاح آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، ضمانت‌نامه‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک جزء تضامین معتبر قرار گرفت و این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌های آنها از سوی وزیرصنعت، معدن و تجارت و اداره کل ذی‌حسابی وزارت امور اقتصاد و دارایی اطلاع‌رسانی شده است.

وحدت ادامه داد: از جمله ویژگی‌های ضمانت‌نامه‌های صحا این است که سپرده‌ای از متقاضیان دریافت نشده و کارمزد آن بسیار کمتر از سیستم بانکی است، در حالی‌که در سیستم بانکی باید حداقل ١٠ درصد مبلغ ضمانت‌نامه بلوکه شود.

مدیرعامل صحا خاطرنشان کرد: همچنین با صندوق نوآوری و شکوفایی رایزنی شده است که ضمانت‌های شرکت‌های متقاضی فعال در بخش الکترونیک، توسط صحا صادر شود؛ چراکه به لحاظ قانونی در میان صندوق‌های مالی موجود تنها ضمانت‌نامه‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برابر قانون معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، دکتر وحدت در پایان از برنامه صحا جهت بازدید از توانمندی‌های شرکت‌هایی که تاکنون از تسهیلات صندوق بهره‌مند شده‌اند، خبر داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402/601

کد خبر: 730215

وب گردی

وب گردی