وجه تمایز انسانها تقوی الهی است/نظام بهداشت و درمان ایران مدیون جامعه پرستاری است

دکتر سید محمود طباطبایی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از مقام شامخ پرستار مقارن با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت زینب (س) در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی برگزار شد گفت: پرستاری شغل شرافتمند اولیاء و انبیاء و از افتخارات زنان جامعه اسلامی است . 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمود طباطبایی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از مقام شامخ پرستار در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی برگزار شد گفت: علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.
دکتر طباطبائی با بیان اینکه پرستاری شغل شرافتمند اولیاء و انبیاء و از افتخارات زنان جامعه اسلامی است تصریح کرد :
همین بس که یادآور شویم آنچه در 8 سال دفاع مقدّس شاهد آن بودیم، پشتیبانی بی نظیر پرستاران ارزشمند این مرز و بوم در خطوط جبهه و پشت جبهه بود. هر آنچه از آن دوران از این افراد در آن شرایط سخت به یاد داریم چیزی نیست جز ایثار، فداکاری، خوشرویی و تعهد به کار که نشان از پایبندی به دین اسلام و نشأت گرفته از فداکاری های حضرت زهرا (س) است.
الگو برداری پرستاران جامعه اسلامی ، پیروی از همان روش و منش حضرت زهرا (س) است که در جنگ های متعدد هم پای مولای متقیان علی (ع) ، پرستاری از مجروحان جنگ را شخصا عهده دار بود.
دکتر طباطبائی با بیان اینکه آنچه هدف انسان در مسیر زندگی است، قرب الی الله و جلب تمامیت رضایت اوست که با افزایش حسنات و کاهش سیئات میسر است و چه کاری ارزشمند تر از این که بر بالین بیماری به پرستاری و تیمار او بپردازی.
دکتر طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و رعایت مدیریت بحران در حرفه پرستاری گفت : مدیریت بحران یکی از زیباترین جلوه های حرفه پرستاری است .
وی افزود : مدیریت بحران که در لحظات اضطراب و تشویش و در زندگی فردی و اجتماعی هر شخصی پیش می آید درحرفه مقدس پرستاری همان دقایقی است که لحظه لحظه اش یاد خداست و طلب استمداد از او؛ لحظه هایی که اثر دعا و استجابت آن بسیار است و چه زیباست که با دعای خیری بیماری بر پرستاری همراه گردد.
وی گفت: مایه افتخار من است که در جمع شما عزیزان و سخت کوشان عرصه پرستاری هستم و در همین جا اذعان می کنم که کل نظام بهداشت و درمان ایران مدیون جامعه پرستاری است و امید آن داریم بتوانیم جوابگوی زحمات و تلاش های ارزشمند آنان باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از تلاش های صورت گرفته در واحد پزشکی تهران، اجرای دقیق اعتبار سنجی در بیمارستانهای تابعه این واحد دانشگاهی است وامیدواریم با همکاری کادر پزشکی و درمانی این نیاز نیز به نتیجه مطلوب برسد زیرا حلقه مفقوده نظام اعتبار سنجی در کنار هم بودن کادر پزشکی و پرستاری است . وی همچنین با اشاره به عدم تناسب نسبت بیمار به پرستار و نسبت تخت به بیمار، از تلاش برای رفع این مشکلات و کمبودها سخن گفت.
دکتر طباطبایی با اشاره به برخی موانع و قوانین اداری همچون بیمه بازنشستگی ، استقرار قوانین مربوط به سختی کار ، نوید بهبود حقوق و مزایای قشر زحمت کش پرستاری را اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نه چندان دور شاهد رفع بخش عظیمی از مشکلات این حوزه از کادر بهداشت و درمان باشیم.
گفتنی است آئین تجلیل از مقام پرستار در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران روز شنبه 16 بهمن 95 در حضور دکتر سید محمود طباطبائی رئیس دانشگاه ، اعضاء هیات رئیسه ، روسای بیمارستانهای تابعه و جمع کثیری ازاستادان ، پزشکان ،دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی و به همت والای معاونت دانشجوئی و فرهنگی در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی برگزار شد و طی این مراسم از پرستاران نمونه بیمارستان های تحت پوشش این واحد دانشگاهی با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر شد .

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730231

وب گردی

وب گردی