اتصال۱۷۰شهر کشور به فیبر نوری اولویت دولت است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال۱۷۰شهر کشور به فیبر نوری را اولویت دولت دکر کرد و گفت: ۱۰۴شهر هم اکنون از امکانات زیر ساختی فیبر نوری بهره مند هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی ضمن اشاره به اینکه پروژه نور دو نیز تا پایان عمر دولت یازدهم با هدف اتصال شهرهای باقی مانده کشور به فیبر نوری انجام خواهد شد، ابراز داشت: رساندن شبکه فیبر نوری به استان ها پایان کار نیست بلکه استفاده از فیبر نوری نیازمند بستر سازی و آموزش هایی است که این مهم با گسترش بسترهای آی پی در اولویت کار وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های فیبر نوری به خوبی بهره برد، افزود: برای این منظور دولت تا پایان عمر خود برای گسترش شرکت های دانش بنیان و زیرساخت های مربوط به حوزه آی سی تی می پردازد و پروژه های خوبی نیز در این زمینه تعریف شده است لذا امیدواریم این امر در دولت آینده نیز ادامه یابد.

معاون زیرساخت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سطح زیرپوشش زیرساخت های ارتباطی کشور در گذشته ۶۶شهر را شامل می شد که با اجرای طرح نور یک و دو و پروژه های دیگر به ۱۰۴ نقطه تکمیل ظرفیت فیبر نوری دست یافته ایم که تکمیل این سیر تا پایان سال۹۷طول خواهد کشید.

جهرمی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰شهر کشور اینترنت نسل چهارم را دارند، افزود: طبیعتا ارائه اینترنت نسل سه و چهار با بخش خصوصی اجرا می شود که مبتنی بر درآمد اقتصادی هستند که در کنار تعهدات، به دنبال سود دهی نیز هستند اما باید گفت تا پایان دولت تمام شهرستان های کشور به اینترنت نسل سوم متصل خواهند شد و اینترنت نسل چهار نیز در آینده به وقوع خواهد پیوست.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730250

وب گردی

وب گردی