سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات معاف شد

رئیس اتاق بازرگانی تهران از معاف شدن سود ارز مالیاتی از مالیات و عوارض خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود خوانساری در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که امروز ۱۹ بهمن برگزار شد گفت: معافیت سود تسعیر ارز صادرات از هر گونه مالیات و عوارض یکی از مطالبات بخش خصوصی از دولت بود که اکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: بازگشت ارزش افزوده کالاهای صادراتی حل شده است و با ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور قرار شده تا ۸۰ درصد آن بلافاصله بازگردانده شود و ۲۰ درصد دیگر نیز پس از تایید دفتر بازگردانده می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: یکی دیگر از درخواست های بخش خصوصی از دولت این بود که با توجه به رشد منفی بخش صنعت در سال ۱۳۹۴، اظهارنامه های مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط توسط سازمان امور مالیاتی مورد قبول قرار گیرد. این موضوع ابتدا مورد پذیرش سازمان مالیاتی قرار نگرفت اما در حال حاضر انجام شده و قرار است به زودی ابلاغ شود.

خوانساری ادامه داد: در مورد موضوع حسابرسی شش ماهه شرکت ها توسط سازمان امور مالیاتی معاون اول رئیس جمهور گفته اند که این موضوع در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح می شود و امیدواری وجود دارد که تا آخر امسال به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: بر طبق مواد دوم و سوم قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق بازرگانی از دولت درخواست کرده است تا قبل از تصویب و ابلاغ هر بخش نامه ای نظرات بخش خصوصی گرفته شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پوریا پورعرب

601/401

کد خبر: 730268

وب گردی

وب گردی