ارائه اشتراک اینترنت با حجم نامحدود در دستور کار سازمان رگولاتوری قرار گرفت

علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات در جریان مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، با اشاره به وظایف سازمان رگولاتوری کشور از جمله فراهم سازی امکان عرضه انواع محتوا با تضمین کیفیت و تعرفه رقابتی، اظهار داشت:

به گزارش ایسکانیوز، در راستای اجرای مسئولیت های محوله، شرکت های ارائه دهنده اینترنت را به تبادل ترافیک ترغیب نمودیم و با ایجاد مراکز مبادله IXP کاری کردیم تا جداسازی ترافیک داخلی و بین المللی برای این شرکت ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان رگولاتوری کشور اعلام کرد طبق پیش بینی های موجود، به زودی تا 75 درصد از ترافیک شبکه به محتوای ویدیویی از جمله IPTV و VOD اختصاص می یابد، که حجم ترافیک مصرفی را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد. به همین دلیل کمیسیون تنظیم مقررات، بررسی روش های بازگرداندن سرویس اینترنت ثابت با حجم داده نامحدود را در دستور کار خود قرار داده.

معاون وزیر ارتباطات افزود:

مدل ارائه اینترنت در شبکه ملی اطلاعات برای کاربر نهایی تغییر خواهد کرد و اینترنت نامحدود حجمی نیز خواهیم داشت.

گفتنیست صحبت های عمیدیان در مورد ضرورت بازگشت سرویس های اینترنت نامحدود، این سؤال را به وجود می آورد که آیا این سرویس ها فقط روی شبکه ملی اعمال می شوند یا ترافیک بین المللی را نیز در بر می گیرند، ضمن اینکه هزینه اشتراک اینترنت با حجم نامحدود نیز می تواند یکی از عوامل تعیین کننده در آینده اینترنت کشور باشد.

منبع: دیجیاتو

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730293

وب گردی

وب گردی