طرح‌های «بیمه» و «وکیل» خانواده از برنامه‌های پیش‌روی معاونت امور بانوان رئیس جمهوری است

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، بانوان را به عنوان یکی از پایه های مستحکم انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت:‌ بیمه و وکیل خانواده از جمله طرح های پیش رو نام برد.

به گزارش ایسکانیوز، شهیندخت مولاوردی در جمع بانوان فرهیخته استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: بنیانگذارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به درستی نقش بانوان را در پیروزی و قوام انقلاب درک کرد.

وی افزود: حضرت امام با بها دادن به زنان راه را برای حضور این قشر فرهیخته کشور در نقش آفرینی در اجتماع هموارتر کرد. مناسبت هایی چون ایام دهه فجر فرصت مغتنمی برای زنان است تا با یادآوری شرایط پیش از انقلاب، دستاوردهای آنقلاب اسلامی را برای زنان امروزی تبیین کنند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: زنان ایران در دوران انقلاب و بعد از آن در اکثر تحولات سیاسی و اجتماعی دوشادوش مردان در همه صحنه‌ها حضور داشته و دارند که این خود نشان دهنده اهمیت درک نقش زنان در اجتماع است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: زنان نیز به سان مردان می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند به همین منظور پیشنهاد کردیم نقش زنان در این عرصه تعریف و جانمایی شود تا زنان بتوانند در این عرصه نیز قابلیت ها و توانایی های خود را نشان دهند.

مولاوردی با توجه به چشم اندز ایران در 1404 گفت: با پشت سر گذاشتن سال 95 تنها چند سال به جامعه ایرانی در سال 1404 فرصت باقی مانده است به طوری که در این مدت کم باقی مانده باید بتوانیم فرصت های از دست داده را جبران کنیم.

مولاوردی در باره ابلاغ سیاست های خانواده گفت: در این زمینه تقسیم کار ملی صورت گرفته و تمام 16 بند سیاست به دستگاه های اجرایی استان ها نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به طرح ملی رحمت بیان کرد: بعد از آسیب شناسی این طرح و مطالعه نتایج حاصله به این نتیجه رسیدیم که جهت تأثیرگذاری بیشتر باید طرح ملی آموزش نیز برای توانمندسازی بانوان باید اجرا شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200/101

کد خبر: 730306

وب گردی

وب گردی