رهبر ارامنه جهان دفتر گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را امضا کرد

جاثلیق گارگین دوم رهبر مذهبی ارامنه جهان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان پایتخت ارمنستان، دفتر گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را امضا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جاثلیق گارگین روز سه شنبه در دیدار با سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، روابط دو ملت را دیرینه، پایدار و ارزشمند بر شمرد.

رهبر مذهبی ارامنه همچنین همکاری ها و روابط سیاسی و مردمی دو کشور و توجه به ارزش های ادیان توحیدی را برای حفظ و گسترش ثبات و آرامش مهم برشمرد.
سفیر ایران نیز ضمن مهم برشمردن روابط دینی و مردمی دو کشور گفت: دیدگاه انسانی و همگرایی اسقف اعظم ارامنه جهان، نشانه عمق دوستی دو ملت ایران و ارمنستان است که می تواند در راستای حفظ زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان و همچنین گسترش صلح و آرامش تاثیرگذار باشد.
جاثلیق دوم در بخشی از یادداشت خود در دفتر یادبود پیروزی انقلاب اسلامی نیز نوشت: از خداوند متعال برای کشور و ملت دوست ایران پیشرفت، شکوفایی، بهروزی و همچنین دوستی دیرینه ملت هایمان را همراه روابط ثمربخش بین دولتی طلب می کنیم.
ارمنستان که با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، در منطقه قفقاز قرار دارد و با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

خبرنگار: راضیه فراهانی / انتشاردهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 730338

وب گردی

وب گردی