سفیر ایران در ایرلند: هرگونه تحریمی از سوی آمریکا علیه ایران نامشروع و غیرقابل قبول است

جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، در اظهاراتی هر گونه تحریمی را از سوی آمریکا علیه ایران را نامشروع، غیرمنطقی و کاملا غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سفیر ایران روز دوشنبه گذشته در مصاحبه با بخش 'نیوز تاک' رادیو ایرلند گفت: هر گونه تحریم از سوی آمریکا علیه ایران، غیر مشروع، غیر منطقی و کاملا غیر قابل قبول می باشد و دولت جدید آمریکا بایستی به حقوق و توافقات بین المللی پایبند باشد.

جواد کچوئیان در این مصاحبه که در ارتباط با روابط تهران با دوبلین و تحولات منطقه ای و بین المللی بود، در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو ایرلند که پرسید نظر ایران در مورد اینکه دونالد ترامپ گفته است توافق هسته ای؛ توافق بدی بوده است. پاسخ داد:' این سوال را باید آقای ترامپ پاسخ بدهد. این توافق میان ایران و شش کشور بوده است و همه طرف ها بایستی به تعهدات خود پایبند باشند.'
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: تهران مصمم به باقی ماندن به تعهدات خود است و آمریکا نیز بایستی به تعهدات خود عمل کند.
وی در این مصاحبه رادیویی همچنین روابط ایران و ایرلند را رو به گسترش اعلام کرد و افزود: ظرفیت ها و امکانات موجود در دو کشور در زمینه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، دارو و وسایل پزشکی، انرژی های تجدیدپذیر، خدمات هواپیمایی و مالی و مواد غذایی و کشاورزی می تواند حجم مبادلات دو کشور را به چند برابر کنونی برساند.
جواد کچوئیان همچنین بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد و مواضع کشورمان در خصوص تحولات سوریه با توجه به اجلاس اخیر در آستانه قزاقستان را مورد اشاره قرار داد.

دریافت کننده: راضیه فراهانی / انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730342

وب گردی

وب گردی