اوپو در بازار گوشی هوشمند چین در جایگاه نخست قرار گرفت

شرکت اوپو توانسته است در بازار گوشی‌ هوشمند کشور چین، در بالاترین جایگاه قرار بگیرد. 

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به گزارش جدیدی از طرف شرکت تحقیقاتی IDC، کمپانی اوپو (Oppo) هم‌اکنون به‌عنوان برترین بازیگر بازار گوشی‌ هوشمند در چین شناخته می‌شود. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ موفق شده است ۷۸.۴ میلیون گوشی هوشمند در چین به فروش برساند. این میزان فروش باعث شده است سهم اوپو در بازار مورد اشاره به ۱۶.۸ درصد برسد.

در جایگاه دوم این لیست شرکت هواوی قرار گرفته است. این کمپانی با فروش ۷۶.۶ میلیون گوشی‌ هوشمند و سهم ۱۶.۴ درصدی موفق به کسب این جایگاه شده است. مقام سوم لیست بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند چین به Vivo رسیده است. ویوو موفق شده است ۶۹.۲ میلیون گوشی‌ هوشمند به بازار عرضه کند و سهمی ۱۴.۸ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند چین در اختیار بگیرد. باید گفت اوپو، هواوی و ویوو در مجموع نزدیک به نیمی از بازار گوشی‌ در کشور مورد بحث را در اختیار دارند.

اپل و شیائومی به ترتیب با سهم ۹.۶ و ۸.۹ درصدی در جایگاه‌های بعدی این لیست قرار گرفته‌اند.

در گزارش مورد بحث همچنین گفته شده است که وابستگی بیشتر به اپلیکیشن‌های موبایلی باعث می‌شود افراد به دنبال ارتقاء گوشی‌های هوشمند خود باشند و همین امر موجب شده است سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ فروش گوشی‌ گسترش یابد. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای چین تقاضای زیادی برای گوشی‌ هوشمند وجود دارد. اوپو و ویوو نیز در این نوع شهرها گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی بیشتری عرضه کرده‌اند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730378

وب گردی

وب گردی