افزایش خدمت و محتوا مهمترین هدف ایجاد آی سی تی است

دامغان- معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های آی سی تی در ایجاد اشتغال و ثروت گفت: مهمترین هدف از ایجاد زیر ساخت ها افزایش خدمت و محتوا است.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی براری بعدازظهر سه شنبه در نشستی با اعضای هیئت علمی دانشگاه دامغان با موضوع اشتغال و کارآفرینی به میزبانی این دانشگاه با یادآوری اینکه تعداد دانشجویان استان سمنان نسبت به جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است، به طوری که رتبه اول کشوری را از این بابت دارد، افزود: باید در حوزه آی سی تی، کسب کار و اشتغال را برای فارغ التحصیلان فراهم کرد و دانشگاه ها می توانند مرکز ثقلی برای انجام این کار باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خدمات الکترونیک در سیستم بانکی کشور به خوبی ترویج شده است و ارائه این خدمات از بستر فناوری اطلاعات ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی موجب شده تا هزینه خدمات کاهش پیدا کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آی سی تی محور توسعه بوده و زیر ساخت‌های لازم برای رونق اقتصادی فراهم شده است، افزود: سمنان باید از استان معبر به استان مقصد در حوزه گردشکری تبدیل شود و باید اقتصاد گردشگری تقویت شود.

براری اضافه کرد: بسیاری از دستگاه ها خدمات خود را از طریق گوشی همراه ارائه می دهند و زیر ساخت های خوبی در این زمینه ایجاد شده که می توان استفاده کرد.

وی گفت: پیش بینی می شودتا سال ۲۰۲۰ میلادی و در پایان برنامه ششم توسعه کشور سهم فناوری و اطلاعات و ارتباطات ایران با توجه به دارا بودن یک درصد از جمعیت جهان، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باشد.

در ابتدای این نشست غلامرضا بصیری رئیس دانشگاه دامغان گزارشی از وضعیت آموزشی، پژوهشی و فناوری این دانشگاه ارائه داد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730454

وب گردی

وب گردی