ترامپ فعالیت شرکت های هواپیمایی در حوزه خلیج فارس را محدود می کند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا به درخواست شرکت های هواپیمایی آمریکا، قصد دارد تا فعالیت شرکت های هواپیمایی را در حوزه خلیج فارس محدود کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ نشریه الرای با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت : موفقیت هایی که شرکت های هواپیمایی در جنوب خلیج فارس به دست آورده اند، موجب گلایه شرکت های هواپیمایی در آمریکا شده است و آنها خواستار دخالت ترامپ برای اتخاذ تدابیری با هدف محدود کردن فعالیت های شرکتهای هواپیمایی این منطقه شده اند.
این گزارش می نویسد: روسای سه شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا با ارسال پیامی به ترامپ خواستار دخالت وی برای جلوگیری از ادامه فعالیت مثبت شرکت های هواپیمایی حوزه خلیج فارس شده اند.
در این گزارش آمده است : سه شرکت 'یونایتد ایرلاینز' ، 'دلتا' و ' امریکان ایرلاینز' از جمله شرکت هایی هستند که از روند فعلی فعالیت های شرکتهای هواپیمایی در حوزه حلیج فارس ناراضی هستند و خواستار اجرای توافق بین المللی 'آسمان باز' هستند که محدودیت هایی را برای شرکتهای هواپیمایی در جنوب خلیج فارس اعمال می کند.
پیش از این نیز شرکت های هواپیمایی واکنشی خشم آلود به تغییر ناگهانی سیاست مهاجرتی آمریکا نشان داده و با نامشخص خواندن مقررات جدید، اعلام کردند که هزینه های غیرمترقبه اضافی بر آنان تحمیل شده و از این در هراسند که در صورت بروز خطا، جریمه شوند.
ترامپ با صدور دو فرمان ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع کرد که بر اساس آن، ورود پناهجویان سوری برای همیشه به آمریکا ممنوع شد که البته این تصمیم منتفی گردید و شرکتهای هواپیمایی خاورمیانه از آن متضرر شدند.

منبع:ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 730464

وب گردی

وب گردی