نشست کمیته هماهنگی پروژه بهبود سلامت مادران در افغانستان و ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانستانی در ایران

​دومین نشست کمیته هماهنگی پروژه " بهبود سلامت مادران در افغانستان و ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانستانی در ایران" با هدف بررسی پیشرفت اجرای برنامه ها و دستاوردهای حاصل برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به دلیل پایین بودن شاخص های سلامت مادران افغانستانی در مقایسه با شاخص های مورد نظر جهانی، و بر اساس درخواست وزارت آموزش عالی افغانستان، صندوق جمعیت ملل متحد در ایران پروژه سه ساله ای را برای بهبود وضعیت سلامت مادران در افغانستان و مادران پناهنده مقیم در ایران طراحی کرد.

در همین راستا، با توجه به وضعیت مناسب ایران از نظر دستیابی به هدف مرتبط در اهداف توسعه هزاره و به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی هر دو کشور، ایران با اجرای این پیشنهاد در سال ۲۰۱۴ موافقت کرد.

براساس این گزارش، در راستای اجرای این پیشنهاد، دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان مجری پروژه و حوزه بین الملل وزارت بهداشت مسئولیت نظارت و پایش اجرای برنامه ها و فعالیت ها را عهده دار شد و کمیته هماهنگی پروژه متشکل از وزارتخانه های امور خارجه، کشور، بهداشت انجمن علمی مامایی ایران، صندوق جمعیت ملل متحد و سفارت ایتالیا و افغانستان شکل گرفت.

بهبود سلامت مادران در کشور افغانستان از طریق ارتقاء همکاری های علمی بین دو کشور ایران و افغانستان، ایجاد بخش زایمان دوست دار افغانستانی در یکی از بیمارستان های جنوب شهر تهران و آموزش پناهندگان زن افغان واجد شرایط که متقاضی گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته مامایی از اجزای پروژه سلامت مادران افغان است.

بر اساس این گزارش، در راستای اجرای برنامه های همکاری های جنوب- جنوب و اجرای پروژه بهبود سلامت مادران در افغانستان و ارتقاء سلامت مادران پناهنده افغانی و با هدف بررسی پیشرفت اجرای برنامه ها و دستاوردهای حاصل در ایران دومین نشست کمیته نظارتی و هماهنگی پروژه سلامت مادران افغانستانی صبح امروز در دفتر امور بین الملل وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه مصوبات جلسه اول مطرح و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان شهید اکبرآبادی به ارائه گزارش در خصوص دستاوردهای پروژه پرداختند. در ادمه جلسه فعالیتهای پیشنهادی برای سال 2017 مطرح شد.در این نشست که به ریاست دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و خانم دکتر لیلا جودان نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران برگزار شد، کنسول کشور ایتالیا و سفیر کشور افغانستان نیز حضور داشتند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730465

وب گردی

وب گردی