معاون وزیر صنعت:"کپی برابر اصل" درباره فرش ایرانی مصداق ندارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرش ایران اصالت دارد و شعار «کپی برابر اصل است» در مورد فرش و طرح‌ها و تلاش بافنده ایرانی مصداق ندارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا فیاض در آیین بهره برداری از دو واحد تولیدی صنعتی در کاشان اظهار کرد: امروز باید بازار را از طریق جلب رضایت مشتری دوباره به سمت ایران برگردانیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم به رقبای خود در بازار فرش بگوییم چرا قیمت را کاهش می‌دهید، زیرا آن‌ها این کار را برای گرفتن بازار از طریق ارزان کردن قیمت و دادن امکانات بیشتر به واحدهای صنعتی خود انجام می‌دهند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از دست دادن بازارهای فرش ماشینی به دلیل عوامل مهمی همچون کوتاهی ما در برهه‌های مختلف و ذکاوت و زیرکی رقبا برای گرفتن فرصت بازار از دست ما و جلب نظر مشتریان به سوی خودشان بوده است.

معاون منابع انسانی وزارت صنعت تاکید کرد: باید در هنگام تبلیغات شرایط برای تولیدکننده بهتر شود و در هنگام جلب رضایت مشتریان خارجی توجه بیشتری صورت گیرد.

فیاض افزود: در زمانی که به صادرات فکر می‌کنیم باید طرحی نو دراندازیم و فروش و بازاریابی در خارج و داخل باید متفاوت باشد که این امر نیازمند استفاده از نیروهای کارآمد، فکور و خبره در زمینه صادرات است.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد بازارهای جهانی را فتح کند باید دارای فوت و فن و خبره این تخصص باشد که در ایران استعدادهای خوبی داریم.

معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۸۰ میلیون ایرانی همچنان علاقمند به خرید فرش هستند، اظهار کرد: وجود ۸۰ میلیون نفر بالقوه در این بازار در کنار وجود ۱۵ کشور در همسایگی ما برای گرفتن بازار فرش امتیازات بزرگی است تا برای ورود به بازارهای جهانی تدبیر کنیم.

فیاض با اشاره به اینکه روی پیشانی کاشان، "فرش" نوشته‌اند، گفت: برند این شهر فرش است و در تولید فرش‌های ماشینی و دستباف حرف اول را در کشور می زند که می‌توان انتظارات بزرگی در این صنعت در بخش صادرات داشت.
در این آئین طرح‌های توسعه شرکت یلدای کویر و سینا تاب کاشان با سرمایه گذاری ۳۷۸ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 730473

وب گردی

وب گردی