80 درصد کل درآمد بازار ساعت های هوشمند به اپل می رسد

زمانی که تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان ارائه گزارش مالی سه ماهه پایانی سال 2016 اعلام کرد فروش اپل واچ به بالاترین حد در تاریخش رسیده، فقط می دانستیم تقاضا در تعطیلات پایانی سال به قدری زیاد بود که این کمپانی در تأمین آنها با مشکل مواجه شد.

به گزارش ایسکانیوز، حال گزارشی از مؤسسه Canalys برآورد می کند آمار فروش اسمارت واچ اپل به 6 میلیون عدد رسیده و نزدیک به 2.6 میلیارد دلار درآمد به همراه داشته، که تقریباً 80 درصد کل بازار ساعت های هوشمند به شمار می رود.

«جیسون لا» از تحلیلگران مؤسسه فوق می گوید:

فارغ از بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در مدل های جدید، موفقیت اپل تا حدی مرهون شیوه بازاریابی و قیمت گذاری تازه آنهاست که توانست مخاطبین بیشتری را به سمت خود جلب نماید. کاهش قیمت سری 1 و توجه بیشتر اپل به قابلیت های پایش سلامت نیز در تحقق این موفقیت دخیل بوده اند.

پیش بینی Canalys مبنی بر فروش 6 میلیون Apple Watch در سه ماهه پایانی سال 2016، رشد سالانه 12 درصدی را نشان می دهد و برآوردها نیز حکایت از فروش کلی 11.9 میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل در سال گذشته میلادی دارد که 49 درصد از کل بازار این دیوایس ها را شامل می شود.

با این تفاسیر اپل با اختلاف چشمگیری در صدر فروشندگان ساعت هوشمند دنیا قرار می گیرد. پس از کمپانی مورد بحث، فیت بیت و سامسونگ به ترتیب با 17 و 15 درصد از بازار اسمارت واچ در سال 2016 جای گرفته اند و مابقی تولیدکنندگان نیز مجموعه 19 درصد بازار را در اختیار دارند.

گفتنیست یکی از نکات مهم در گزارش Canalys در حوزه گجت های پوشیدنی، عملکرد بی نظیر شیائومی است که توانسته در سه ماهه پایانی سال 2016 تعداد 5.5 میلیون دستبند سلامتی Mi Band را به فروش برساند.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730474

وب گردی

وب گردی