تلفیق نوستالژی و تکنولوژی؛ با ساعت مچی جدید و خاص NIWA آشنا شوید

در میان بهبهه عرضه انواع ساعت های هوشمند مجهز به نمایشگرهای لمسی LCD و OLED با کیفیت امروزی، نگاهی دوباره به یکی از قدیمی ترین تکنولوژی های مورد استفاده برای نمایش ساعت، حس نوستالژیک جالبی همراه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، اگر به خاطر داشته باشید انواعی از اولین ساعت های الکترونیکی، از نمایشگر کاتد سرد ملقب به «Nixie Tube» استفاده می کردند که اعداد و ارقام را به صورت مجزا با استفاده از فناوری انتقال نوع خاصی از گاز کم فشار نمایش می دادند.

بعد از مدفون شدن این تکنولوژی طی سالیان دراز، دو تن از مهندسان کمپانی NIWA به نام های «الکساندر آورامینکو» و «یاوهنی آرتسیموسکی» دست به اقدام جالبی زده اند و Nixie Tube را در قالب یک ساعت مچی کوچک جدید ارائه کرده اند.

همانگونه که احتمالاً حدس می زنید، مصرف انرژی این فناوری بالا است و NIWA برای همین منظور ساعت مچی جدیدش را به سنسورهای حرکتی مجهز کرده تا تیوب های نمایش دهنده اعداد فقط به هنگام نیاز روشن شوند.

با این حال شرکت تولیدکننده مدعی است باتری به کار گرفته شده در این ساعت 6 روز دوام خواهد داشت و برای شارژ کامل آن تنها می بایست 3 ساعت زمان صرف کرد.

اگر هم نگران خراب شدن یا از کار افتادن این تکنولوژی تاریخ گذشته هستید، بهتر است بدانید NIWA یک جفت اضافی از تیوب های این ساعت را به هنگام خرید ارائه می کند و از طرفی گارانتی محصول مادام العمر است.

ناگفته نماند این ساعت های مچی سنتی در حال حاضر به راحتی حد نصاب موفقیت در کیک استارتر را کسب کرده اند و تا اردیبهشت سال آتی با قیمت 4200 دلار به دست مشتریان می رسند.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 730477

وب گردی

وب گردی