لطفی در نشست خبری مطرح‌ کرد: رئیس جمهور سخنران ویژه  مراسم 22 بهمن/ برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران

نشست خبری نصرت الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن 95 صبح امروز با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن با اعلام برنامه های ویژه 22 بهمن گفت: سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی است.

وی همچنین درخصوص برگزاری نماز جمعه این هفته گفت: نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.

وی گفت: امسال راهپیمایی 22 بهمن همزمان در 5 هزار نقطه از میهن اسلامی برگزار می شود.

وی با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن، یک پدیده بی نظیر در کل جهان است گفت: 22 بهمن عامل مردمی بقای نظام و انقلاب اسلامی است.

لطفی با اشاره به ویژگی های نظام اسلامی ایران گفت: مردمی بودن، اسلامی بودن و استکبار ستیزی، 3 ویژگی بارز و اساسی نظام اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: آنچه موجب اضمحلال و تضعیف سلطه غرب در جهان خواهد شد، اسلام و نظام اسلامی است و به همین دلیل است که استکبار جهانی به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و در همه حوزه ها با نظام اسلامی ایران در تقابل و جنگی تمام عیار است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که دشمن به دنبال تضعیف جایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی است گفت: ملت شریف، بصیر و زمان شناس ایران امسال، متفاوت تر و پرشور تر از هر سال در راهپیمایی 22 بهمن، حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با روزهای پایانی دهه فجر گفت: به احترام ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) امسال در شب 22 بهمن برنامه نورافشانی نخواهیم داشت و گلبانگ الله اکبر در شامگاه 21 بهمن پررنگ تر و پرشوه تر از هر سال برگزار می گردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نماز جمعه تهران، پس از راهپیمایی 22 بهمن، در دانشگاه تهران برگزار می شود و برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، جهت حضور علاقمندان به شرکت در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه، پس از پایان مراسم راهپیمایی صورت گرفته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، 22 بهمن را روز تجلیل از مجاهدت‌های امام راحل ، فجرآفرینان و ایثارگران و تجدید میثاق با امام ، شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: 22 بهمن امسال، فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است. عزت و اقتداری که حاصل ایستادگی ملت بزرگ و ایثار و فداکاری آحاد ملت بخصوص خاندان معظم شهدا و به‌ویژه شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، علم و فناوری، مدافعان حرم، آتش نشان و همچنین حاصل پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های علم و فناوری و رشد پرفروغ در عرصه‌های مختلف علمی است.

وی همچنین یادآور شد: در 22 بهمن، ملت ایران اسلامی در پاسخ به سخنان سخیف ترامپ و سردمداران شیطان صفت آمریکا و مقابله با تحریم های جدید و اعلام بی اعتمادی کامل به آنان ؛ گزینه‌های روی میز خود را با فریاد رسا مرور خواهد کرد. بی اعتمادی و بی اعتنایی به یاوه گویی های شیطان بزرگ ، شجاعت، شکست‌ناپذیری، عزت‌خواهی، حق‌طلبی، اقتدار، شهادت‌طلبی و پیشرفت های بزرگ نظامی، علمی و فرهنگی و سعادت در پرتو ولایت ، ایستادگی عزت مندانه در مقابل تحریم های ظالمانه غرب وآمریکا و آماده پاسخگویی قدرتمندانه به هرگونه تهدید نظامی، اینها گزینه های روی میز ملت ایران است .

نصرت الله لطفی در ادامه این نشست خبری با بیان این که، اصرار بر شعار "مرگ بر آمریکا" و "لبیک یا حسین" گزینه روی میز ملت ایران است، گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال در بیش از یک هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای سراسرکشور و همزمان با تهران، ام القرای جهان اسلام، برگزار می شود.

وی گفت: مراسم 22 بهمن امسال ، متفاوت تر از هر سال خواهد شد و مردم عزیز در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری ، با حضورشان ، پاسخی دندان شکن به تهدیدات سردمداران شیطان بزرگ خواهند داد.

مراسم گلبانگ تکبیر فاطمی و فریاد «الله‌اکبر»

لطفی افزود: امسال به دلیل همزمانی شامگاه 21 بهمن با شروع ایام فاطمیه ، مردم ایران اسلامی در سراسر کشور ، به یاد تکبیرهای بهمن 1357 ؛ نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ‌ تکبیر فاطمی را رأس ساعت21:00 ( 9 شب) در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ «الله‌اکبر» از مأذنه‌های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد و به احترام ایام فاطمیه ، امسال مراسم نورافشانی برگزار نخواهد شد .


ویژه برنامه های مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها روز ملی دارند اما هیچ کدام از کشورها شاهد پدیده راهپیمایی مردم در یوم‌الله 22 بهمن نبوده و نیستند، همین راهپیمایی‌ها سبب بقای انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: راهپیمایی امسال با الهام از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب با حضور یکپارچه و هماهنگ پاسخی به همه یاوه‌گویی‌های دشمنان و استکبار جهانی خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار داشت: ان شا الله ، روز 22 بهمن امسال ، حماسه حضور همدلی و وحدت بخش ملت در راهپیمایی باشکوه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در بیش از یک هزار بخش، شهر و شهرستان و بیش از 4 هزار روستای کشور در دفتر خاطرات مردم ایران و جهانیان ثبت خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان داشت: در دوران انقلاب اسلامی حرکت اولیه مردم از مساجد، منبرهای وعظ و هدایت عامه دینی و سیاسی روحانیت آغاز شد، امسال در اکثر نقاط کشور از جمله همه مبادی تهران حرکت اولیه از مساجد خواهد بود.

وی تاکید کرد: 22 بهمن امسال، شاهد خواهیم بود ،که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای ده‌گانه منتهی به میدان آزادی، میادین اصلی و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی ،همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

لطفی اظهار داشت: امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، 1400 غرفه فرهنگی و هنری آماده خدمت‌گزاری به مردم خواهد بود، 19 هزار 500 غرفه در سراسر کشور برپا خواهد شد.

وی اظهار داشت: حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان ، بویژه شهدای آتش نشان و شهدای مدافعان حرم و شهدای عرصه علم و فناوری، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی خواهند بود.

نصرت الله لطفی افزود: امسال حضور نوجوانان،جوانان و نسل سومی‌ها نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب در 22 بهمن پرشورتر از گذشته خواهد بود.

وی در ادامه گفت: 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ثبت شده و سفارتخانه ها و دفاتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، با هماهنگی و دعوت از هنرمندان در گروههای هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب به 78 نمایندگی در 60 کشور جهان ، این جشنها را گرامی خواهند داشت .

لطفی در ادامه اضافه کرد: امسال، بیش از 6 هزار خبرنگار ، عکاس و فیلمبردار مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد . 250 خبرنگار خارجی و 2750 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران) وبیش از 3000 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 350 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.

لطفی ابراز کرد: سخنرانان بخش پایانی مراسم با حضور شخصیت‌هایی از قوه مقننه، مجریه، قضائیه، استادان و شخصیت‌های حوزی از گرایش‌های مختلف و تفکرات سیاسی در چارچوب نظام خواهد بود.

وی عنوان کرد: سپاه، شهرداری، رسانه ملی و بسیاری از ارگان‌های دیگر در حال فراهم کردن همه امکانات برای برگزاری مراسمی باشکوه هستند.

وی افزود: بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه های تلویزیونی السلام عراق– فرانس 24 فرانسه– المیادین - المنار- راشا تودی – آر تی ال و زد دی اف آلمان – خبرگزاری ای اف ای اسپانیا و سی سی تی وی و شین هوا چین –خبرگزاری های فوجی وکیودو و روزنامه های آساهی و یومیوری ژاپن- خبرگزاری بلومبرگ و ای پی و شبکه تلویزیونی ای پی تی ان آمریکا و خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز آمادگی پخش گزارشات خبری را داشته اند و با استقرار در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر رسانی خواهند کرد .

نصرت الله لطفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که سی‌وهشت سال قبل و در چنین روزهایی، اولین فجر انقلاب اسلامی دمیدن گرفت، گفت: انقلابیون و فجرآفرینان 57 ، همان روزها می دانستند که راهی بس دشوار را پیش رو دارند. چرا که رژیم سرنگون شده شاهنشاهی با قدمتی 2500 ساله و اربابان غربی آن به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، بزرگترین حامی خود در خاور میانه را از دست داده و می بایست در مقابل شعارها و رفتارهای انقلابی ملت ایران با هر ترفند ضد انقلابی مقابله کند و چنین شد که در 38 سال گذشته ملت ایران حرف از "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" و حرف از سیاست " نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی " زده و در مقابل هر مستکبری، از کیان، سرزمین و انقلاب اسلامی خود و ارزشها و دستاوردهای آن دفاع کرده است.

وی افزود: این درس بزرگی بوده که از امام و بنیانگذار نهضت، حضرت روح الله رحمة الله علیه و فرزند خلف ایشان، مقام معظم رهبری مدظله العالی آموخته و بر آن پایدار بوده است. و اینک پس از سی و هشت سال، تحلیلگران سیاسی دریافته اند که ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران و تفاوت این انقلاب به‌عنوان مردمی‌ترین انقلاب جهان معاصر با سایر انقلابی‌های بزرگ جهان را باید در خصلت‌های بنیادین آن و اهداف ارزشی جستجو کرد.

لطفی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، ضمن بازخوانی اسلام در عصر جدید، آن را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده در جهان کنونی مطرح کرده و بر دوره بی‌باوری‌های دینی در تاریخ نوین جهان، مهر پایان زد. ازاین‌رو، انقلاب اسلامی ایران در پایان دوران گذار از تجربه‌های پیشین جهانی و آغاز تجربه‌های جدید از مناسبات تمدنی قرار دارد. به نحوی که این انقلاب نه تنها اثری پایدار بر تاریخ معاصر ایران گذاشت، بلکه شعاع انوار آن به عنوان بیداری اسلامی، جوامع دیگر را نیز در معرض دگرگونی قرار داد.

وی افزود: تفکر جدیدی که با ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت؛ مبتنی بر نظریه آمیختگی و همگونی دین و سیاست که معطوف بر توانایی اندیشه دینی برای نظام‌سازی حکومتی است و نیز انتظار فرج که معطوف به ارائه تصویر از جامعه آرمانی است، الگویی را شکل داد که در درون خود توانست یک فضای تمدنی را به‌وجود آورد و امروز، تحولات جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شاخصه‌ الگوی تمدنی این انقلاب، قابل تحلیل است.

لطفی گفت: ملت بزرگ ایران، انقلاب کبیر اسلامی خود را بسیار عظیم‌تر و بالاتر و برتر از تقویم‌ها و تقدیرهای ناظران بین‌المللی و به‌رغم تلاش همه‌جانبه جهان سلطه و استکبار به پیروزی رساند و مردمی‌ترین نظام را بر پایه باورهای الهی و انسانی در کوتاه‌ترین زمان با رأی 2/98 درصدی مستقر ساخت. سپس با تمام وجود، صحنه دفاع تمام‌عیار از دستاورد بزرگ انقلاب الهی خود را به نمایش گذاشت و در برابر کارشکنی‌های مستکبرین عالم و متحجرین دنیاپرست، پله‌های رشد و پیشرفت و دستیابی به قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری تجربه کرد و این تجربه را در برابر دیدگان جهانیان قرار داد به نحوی که دشمنان ملت انقلابی و اسلامی ایران ، زبان به اعتراف گشوده و ناتوانی خود را در برابر روند فزاینده قدرت و اقتدار ایران ، درد بی‌درمان معرفی کردند.

نصرت الله لطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 22 بهمن امسال در حالی ملت بزرگ ایران، سی و هشتمین سالگرد انقلاب خود را جشن خواهند گرفت که در روزهای منتهی به هفته استقبال از فجر، بار دیگر شاهدفداکاری، ایثار و شهادت جمعی از فرزندان پاک آتش‌نشان خود در حادثه ساختمان پلاسکو بود.

وی اضافه کرد: بهمن امسال، روز بزرگ فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و مردمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشن ملت ایران است و همانگونه که مقام معظم رهبری ، علما و مراجع عظام و روسای محترم قوای سه گانه تاکید کرده‌اند، حفظ وحدت، بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی ملت ایران است و این وحدت را امسال، زیر سایه و پرچم " یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها " و در گرامیداشت ایام فاطمیه، گرامی خواهد داشت .

خبرنگار: علی درخشان/منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730480

وب گردی

وب گردی