اگر کامپیوتر مجهز به درایو نوری دارید، ۱۰ دلار طلبکارید

کاربرانی که هنوز در حال استفاده از کامپیوترهای دارای درایو DVD مربوط به بیش از 10 سال پیش هستند، احتمالاً می توانند 10 دلار از این طریق کسب کنند. هم اکنون یک دادخواهی سنخی ادعایی را مطرح کرده که در آن سونی، NEC، پاناسونیک و هیتاجی-ال جی به جرم تبانی در بالا نگه داشتن قیمت درایوهای نوری فروخته شده به تولیدکنندگان پی سی مانند HP و Dell متهم شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، بنابراین اگر کاربران کامپیوتری شخصی مجهز به DVD درایو در تاریخ 1 آوریل 2003 تا 31 دسامبر 2008 خریداری کرده اند، هم اکنون می توانند بر اساس دادخواهی سنخی مورد اشاره درخواست 10 دلار خسارت کنند.

طبق گزارش وبسایت CNET لازم نیست کاربران شواهد و مدارکی برای خرید خود ارائه کنند و در حال حاضر مدیران حل و فصل مشکل مورد اشاره تنها به جمع آوری نام، آدرس ایمیل و تعداد درایوهای کاربران بسنده کرده اند. برای این کار افراد می بایست تا پیش از دهم تیر ماه سال 96 اقدام به ثبت ادعای خود کنند. گفتنی است خسارت 10 دلاری تا قبل از مشخص شدن وضعیت متهمان دیگر این پرونده پرداخت نخواهد شد.

لازم به ذکر است سونی، NEC، پاناسونیک و هیتاچی-ال جی تا به حال در مجموع مبلغ 124.5 میلیون دلار را برای حل و فصل این مشکل اختصاص داده اند که بنا بر گفته CNET برای جبران خسارت 9.3 میلیون درایو DVD کافی است.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730486

وب گردی

وب گردی