در گفت و گو با ایسکانیوز عنوان شد:  منفعت تامین مالی شرکت ها از طریق بازار سرمایه به جای بانک

استاد دانشگاه عنوان کرد: در صورتی که شرکت ها تمایل به تامین مالی خود از طریق بانک داشته باشند با برخی از مشکلات نظیر بازپرداخت به موقع اقساط رو به رو خواهند شد اما در صورت تامین مالی شرکت ها از طریق بازار سرمایه با چنین موانعی رو به رو نیستند

آلبرت بغزیان در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: بازار سهام بیشتر به نفع شرکت ها است تا افراد، بدین معنا که شرکت ها برای تامین مالی بیشتر به این بازار رو می کنند تا این که به سمت بازار پول و بانک بروند.
وی در ادامه گفت: در صورتی که شرکت ها تمایل به تامین مالی خود از طریق بانک داشته باشند با برخی از مشکلات نظیر بازپرداخت به موقع اقساط رو به رو خواهند شد اما در صورت تامین مالی شرکت ها از طریق بازار سرمایه با چنین موانعی رو به رو نیستند بلکه تنها به سهامی که قرار است عرضه شود متعهد خواهند شد.
بغزیان به ورود و خروج سرمایه گذار با کمتری هزینه به بازار سهام اشاره و بیان کرد: با این اقدام سرمایه گذار از 2 نفع افزایش قیمت سهام و سود سالانه بهره مند می شود که این امر باعث جذاب تر شدن بازار سرمایه نسبت به بازار پول می شود.
به گفته این استاد دانشگاه، ریسکی که در بازار سهام وجود دارد در بازار پول و بانک مشاهده نمی شود، با توجه به اینکه پرداخت سود براساس میزان ریسک صورت می گیرد بنابراین به دلیل پایین بودن ریسک موجود سرمایه گذاری در بانک باید بازدهی آن بالاتر از بازار سرمایه باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند به صورت فعال در این حوزه اقدام کنند باید در مواقع رشد اقدام به فروش سهام و در زمان پایین بودن قیمت سهام اقدام به خرید سهام کنند اما غیر فعال بودن و نگه داشتن سهام به عنوان پس انداز به دلیل اینکه ممکن است در بلند مدت با رشد همراه نشود اقدام مناسبی نیست.

خبرنگار: رویا ذوالفقای انتشاردهنده: پوریا پورعرب

601/401

کد خبر: 730496

وب گردی

وب گردی