وزارت بهداشت سومین دستگاهی است که برنامه عملیاتی را اجرا کرد

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با محوریت برنامه عملیاتی سال 96، از فقدان برنامه عملیاتی در دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از چالش های نظام برنامه ریزی در کشور یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس طاهر موهبتی در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، اظهار داشت: در کشور اسناد بالادستی و سیاست های کلی زیادی وجود دارد اما بر اساس گزارش های موجود، بخش عمده ای از برنامه های توسعه کشور، اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: 70 درصد از برنامه های استراتژیک در دنیا، محقق نمی شود در کشور اسناد و چشم اندازهای خوبی نوشته شده و حتی روی کلماتی مانند مکلف، موظف و مجاز است حساسیت های زیادی وجود دارد و در کتابخانه های سازمانها نگهداری می شوند اما با آمدن هر مسئول، ممکن است ساختار ها یا برنامه ها تغییر پیدا کند.

مهندس موهبتی یادآور شد: بر اساس برنامه های توسعه، کشور باید پیشرفت می کرد و آباد می شد اما آیا چنین اتفاقی افتاد؟ متاسفانه عمر مدیریت در کشور بسیار کوتاه و حدود 2 سال است که این امر، مسئولان را به اقدامات زودبازده و نتیجه گرا در مقابل اقدامات مطابق با برنامه ریزی و زمان بر و هزینه بر، سوق می دهد.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف در سازمانها و نهادهای مختلف، اظهار داشت: باید برای رسیدن به اهدافی مانند رشد اقتصادی ، برنامه ریزی وجود داشته باشد اما متاسفانه مقاومت هایی بر علیه برنامه های عملیاتی و تغییر رویکرد در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما نظارت پذیر نیستیم و دوست داریم همیشه از ما تعریف کنند اما اگر برنامه عملیاتی وجود داشته باشد، اقدامات اندازه گیری می شود.

مهندس موهبتی با بیان اینکه وزارت بهداشت سومین دستگاهی است که برنامه عملیاتی را اجرا کرد، افزود: این اقدام بسیار مهم و ویژه بود زیرا تنوع خدمات در وزارت بهداشت در مقایسه با سایر وزارتخانه ها، بسیار زیاد است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محبت، صمیمیت و اخلاص در بین مردم موج می زد و دوباره به آن فضا نیاز داریم.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده: زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730512

وب گردی

وب گردی