برگزاری جشنواره های قرآن و عترت و فرهنگی  با مشارکت بیش از 80 هزار دانشجو و استاد در دولت یازدهم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه امور فرهنگی، دانشجویی گفت : در دولت یازدهم جشنواره های "قرآن و عترت"و "فرهنگی" با مشارکت بیش از 80 هزار دانشجو و استاد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،محمد رضا فراهانی برگزاری جشنواره " قرآن و عترت" را با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و گفت: برای 60 هزار نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سال 1392 تاکنون این جشنواره برگزار شده است.

وی افزود: همچنین "جشنواره فرهنگی" در طی دولت یازدهم با مشارکت 25 هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور در پنج بخش ادبی، هنری با فناوری اطلاعات، کتابخوانی و پژوهشی و 43 رشته فرهنگی و هنری با ارائه حدود 84 هزار اثر فرهنگی برگزار شد.

دکتر فراهانی فعالیت 244 انجمن علمی دانشجویی، 481 کانون فرهنگی و 117 تشکل دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را از دیگر دستاوردهای این حوزه در دولت یازدهم دانست که با هدف مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی، برنامه ریزی و اجرای امور صنفی، رفاهی "شوراهای صنفی دانشجویی" با فعالیت بیش از 2000 هزار نفر دانشجو تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: "خانه نشریات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور" با حضور 592 نشریه نیز در دولت یازدهم تاسیس شد.

دکتر فراهانی همچنین از برگزاری بیش از 150 «اردوی جهادی» و بیش از 180 کاروان «اردوهای راهیان نور» در دانشگاه های علوم پزشکی در این دولت خبر داد و گفت:در قالب این اردوها بیش از 1000 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق محروم و حاشیه شهرها خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی ارائه کرده اند.

وی از افزایش تعداد خوابگاههای دانشجویی در دولت یازهم نیز خبر داد و گفت: از سال 1392 تاکنون 41 خوابگاه دانشجویی ملکی، وقفی و مشارکتی با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور احداث، افتتاح و بهره‌برداری شده و تعداد این خوابگاه به 446 مورد در سال 1395 افزایش یافته است.

دکتر فراهانی در خصوص برگزاری المپیادها ی ورزشی و فرهنگی نیز گفت:المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دوازده رشته ورزشی از سال 1392 تاکنون با مشارکت بیش از 40 هزار نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی کشور و اولین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان علوم پزشکی کشور با هدف تحرک بدنی و ترویج ورزش همگانی در سال 1394 در 7 رشته و با مشارکت 7 هزار نفر دانشجو برگزار شده است .

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از 70 هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد:در راستای تأمین سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و خدمات سطح یک پیشگیری به میزان 158 هزار نفر ساعت از سال 1392 تاکنون برگزار شده است.

خبرنگار: نیوشایعقوبی/منتشر کننده: زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730531

وب گردی

وب گردی