چند راز طولانی شدن جوانی

یک بشقاب پر از مواد غذایی مفید و مغذی و رژیم های غذایی مناسب، یک تقویم مملو از برنامه‌های اجتماعی، زمان زیاد برای تفریح ​​و فعالیت‌های هدفمند و ...؛ این بخشی از توصیه های جدید علمی است که چگونگی داشتن یک زندگی طولانی و موفق را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه به بعضی از رازهای جوانی به نقل از ام اس ان اشاره می کنیم .


نگرانی کمتر در مورد کاهش وزن:
این تصور که لاغری نشانه سلامت است، اشتباه است. درواقع، اضافه ‌وزن به معنای ناسالم بودن نیست. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کم کردن وزن در دهه دوم تا چهارم زندگی می‌تواند به شکستگی استخوان‌ها و افزایش وزن در دهه پنجم تا هفتم زندگی منجر شود. راه‌حل این است که به‌جای خوردن برای کم کردن وزن، سعی کنید مواد غذایی را که هم مغذی است و هم از بروز بیماری پیشگیری می‌کند مصرف کنید.


خوردن کالری کمتر، مواد غذایی بیشتر:
شاید عجیب به نظر بیاید اما اگر قصد دارید روند پیری تان را کُند کنید، به این توصیه عمل کنید. محققان تغذیه دریافته‌ اند که خوردن میوه‌، سبزی، حبوبات وغلات کامل و مصرف نکردن غذای فوری مانند همبرگر، کلید سلامت است.


ورزش:
برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی، نمی توان به ورزش اهمیت نداد. درواقع، ورزش نکردن خطر ابتلا به حمله قلبی را دو برابر می‌کند.


پیدا کردن سرگرمی:
شکی نیست، داشتن سرگرمی‌ باعث طولانی‌تر شدن زندگی می‌شود.


ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده:
نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که صرف کردن وقت با عزیزان درواقع در بیوشیمی مغز تغییراتی ایجاد می‌کند که به جوانی و طول عمر بیشتر منجر می شود.


لذت بردن از زندگی:
محققان هلندی ، پس از بررسی وضعیت جسمی و روحی هزار داوطلب سالمند 65 تا 85 سال ، دریافتند که خوش‌بینی در زندگی می‌تواند به‌ طور چشمگیری لذت بردن از زندگی را افزایش دهد. شاد ماندن در برابر مشکلات باعث انعطاف پذیری و کاهش استرس می‌شود. بدون آن ذهن و بدن درگیر هورمون‌های استرس وافسردگی می‌شود. بدبینی حتی می تواند بیماری هایی مانند روزاسه و دیابت را بدتر کند.


استرس مثبتی به ذهن وارد کنید:
اگر قبول دارید که خستگی، فراموشی و آلزایمر امری اجتناب‌ناپذیر است و با افزایش سن به وجود می‌آید، پس خوب است بدانید که ورزش دادن مغز می‌تواند کلیدی برای پیشگیری از بروز این علایم باشد. استرس وارد کردن به مغز همانند ورزش دادن عضلات است و باعث ارتقای سلامت، قدرت و انعطاف مغز می‌شود. یک مطالعه بین 3 هزار داوطلب 65ساله نشان داد 10 ساعت ورزش هفتگی به افزایش چشمگیر توانایی‌های شناختی منجر می شود.

دریافت کننده :سولماز ظزیفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 730543

وب گردی

وب گردی