تولید نفت درمیادین مشترک کویت وعربستان بار دیگر به تعویق افتاد

منابع مسئول در وزارت نفت کویت اعلام کردند: روند انجام هماهنگی های لازم برای از سر گیری استخراج نفت درمیادین مشترک 'الوفره' و 'الخفجی' کویت و عربستان سعودی به صورت کامل انجام نشده و این مساله بار دیگر به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به تعویق افتادن مجدد تولید و استخراج نفت درحالی است که کویت به دلیل توقف عملیات دراین دو میدان طی یکسال اخیر متحمل میلیاردها دلار ضرر شده است.
این درحالی است که پیش از این وزیر نفت کویت از دستیابی به توافقی با ریاض برای از سرگیری تولید نفت در این دو میدان درنیمه اول سال 2017 خبر داده و قرار بود هماهنگی های نهایی میان دو کشور در این زمینه انجام شود.
تولید نفت درمیدان الخفجی که روزانه 280 الی 300 هزاربشکه نفت از آن استخراج می شد در اکتبر2014 ازسوی طرف سعودی متوقف شد اما پس از توقف 2 ساله توافق شد تا فعالیت آن از سر گرفته شود.
میدان نفتی الوفره نیز از ماه می (اردیبهشت) 2015 میلادی به دلایل موانع عملیاتی بسته شد.
دیوان محاسبات کویت با انتشار گزارشی اعلام کرده است که توقف فعالیت درمیدان مشترک الخفجی تاکنون 4 میلیارد و 800 میلیون دلار و میدان نفتی 'الوفره' سه میلیارد و 400 میلیون دلار برای کویت خسارت مالی به دنبال داشته است.
توقف تولید نفت درمیدان نفتی الخفجی موجب ناخشنودی مقامات کویتی از سیاست نفتی سعودی شده است.
میدان نفتی الخفجی یک میدان مشترک نفتی مرزی بین عربستان و کویت است که در اکتبر 2014 (مهر/ آبان) تولید نفت آن ازسوی مقامات سعودی به بهانه مسایل زیست محیطی متوقف شده بود.
وزیرنفت کویت پیش از این بدون اشاره به علل وعوامل توقف استخراج نفت از این میدان نفتی ازسوی کشورش، ابراز امیدواری کرد که این مساله از راه گفت وگو، تفاهم و درهای باز میان دو کشورحل وفصل شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 730547

وب گردی

وب گردی