سرلشکر جعفری: امروز انقلاب اسلامی علیرغم همه مشکلات و موانع، توفنده و با وقار به مسیر خود ادامه می دهد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی علیرغم همه مشکلات و موانع، توفنده و با وقار به مسیر خود ادامه می دهد،گفت: بیش از هر زمان دیگری به گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت برای استمرار انقلاب نیازمندیم .

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و آیین رونمایی از تقریظ‌ های مقام معظم رهبری که با حضور پرشور مردم انقلابی و ولایت مدار همدان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تبریک فرارسیدن ایام الله فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد:در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و شاهدیم که هرچه از عمر پربرکت این انقلاب شکوهمند می‌گذرد ابعاد بیشتری از آن بر همگان روشن شده و بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز دوست و دشمن به اقتدار و عزت انقلاب اسلامی اذعان دارند گفت: در سالهای اخیر دشمنان نیز به اقتدار ما اذعان کرده و به دولت مردان امریکا توصیه می کنند که تهدید برعلیه انقلاب اسلامی نه تنها فایده ای ندارد بلکه مضر نیز هست.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد این که دشمنان ما بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی اذعان می‌کنند بزرگترین دستاورد انقلاب بوده و به نوعی اقرار به ابرقدرت بودن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌ باشد.

وی ماهیت اسلامی انقلاب را علت عظمت روزافزون و رهبری آگاه، شجاع و حکیم را عامل بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد:بخش عظیمی از پایداری و استقرار انقلاب اسلامی در جهان مدیون دوران باشکوه دفاع مقدس است و این دوران دلیل اصلی بقاء و گسترش انقلاب اسلامی در جهان می‌باشد که به همین علت می توان از دفاع مقدس به عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی نام برد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه جنبه معنوی دفاع مقدس بر ابعاد مادی آن غلبه داشت اظهار کرد: در زمانی که تمام دنیای استکبار و ابرقدرت های شرق و غرب بر علیه ما متحد شده و به میدان آمده بودند ملت آگاه، بصیر و مؤمن ایران اسلامی با حضور گسترده، مؤمنانه و انقلابی خود پیروزی ما را در دوران دفاع مقدس رقم زدند.

سرلشکر جعفری با یادآوری روزها آغازین جنگ تحمیلی اظهار کرد: علیرغم اینکه در ماههای اول جنگ نیروهای مردمی خود را بر جبهه ها تحمیل کرده بودند اما نگاه ماتریالیستی که در رأس آن بنی صدر قرار داشت مخالف حضور مردم و نیروهای مردمی در جبهه ها بود و برای تحقق آن از هیچ مانع تراشی فروگذار نمی‌کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: به محض آنکه مدیریت جنگ به دست نیروهای حزب اللهی و انقلابی افتاد تحول عظیمی در جبهه ها شروع شد و عملیاتهای موفقیت آمیزی رقم خورد که منجر به آزادسازی خرمشهر گردید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد وحدت، مدیریت و حضور گسترده و همه جانبه نیروهای مردمی با مدیریت و فرماندهی انقلابی، دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

سرلشکر جعفری از عملیات کربلای 5 و والفجر 8 به عنوان عملیاتهایی بی نظیر در تاریخ جنگ های دنیا نام برد و با اشاره به یادداشت رهبر معظم انقلاب در خصوص عملیات کربلای 5 گفت: معظم له در یادداشت خود مرقوم فرموده‌اند " سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد و هر کس که این عملیات فراموش کند نامش از قلم انقلابی خط خواهد خورد".

وی افزود: کربلای 5 اوج ایثار، توکل به خدا، فداکاری و عدم وابستگی به امکانات مادی بود که در این عملیات سرنوشت جنگ مشخص شد و سازمان ملل و اربابان صدام پس از آن پی بردند که وقتی ایران می‌تواند دژ شلمچه را بشکند پس دیگر کار ناممکن برایش وجود ندارد از این رو قطعنامه 598 را صادر کردند.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه دستاوردهای عظیم دوران دفاع مقدس ثمره خون شهدا است گفت: امروز انقلاب اسلامی علیرغم همه مشکلات و موانع، توفنده و با وقار به مسیر خود ادامه می دهد.

وی انتقال معارف اسلامی و انقلابی دوران دفاع مقدس به نسلهای آینده را از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: جای تأسف است که امروز تنها عده معدودی از هنرمندان به منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس در این عرصه به ایفای نقش می پردازند.

فرمانده کل سپاه در پایان با تأکید بر اینکه پیش از هر زمان دیگری به گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت برای استمرار انقلاب نیازمندیم گفت: این چهار کتابی که از همدانیهای بزرگوار به چاپ رسیده است تنها بخشی از خاطرات یکی از لشکرهای ما در دوران دفاع مقدس است و همه ما در این عرصه رسالت مهمی بر دوش داریم و امیدواریم تمامی کسانیکه توان جهاد در عرصه فرهنگی دارند بسیج شده و به ایفای نقش انقلابی بپردازند.

در پایان با بیان اینکه در آستانه راهپیمایی 22 بهمن ماه قرار داریم گفت: ملت ایران به طور قطع در این راهپیمایی حضوری پرشور، گسترده و دشمن شکن داشته و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی را بیش از هر زمان دیگری به نمایش خواهند گذاشت.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730548

وب گردی

وب گردی