یک تک فستیوال نمی تواند نشانه واقعیت سینمایی کشور باشد/جشنواره های دیگر در کنار فجر برگزار شود

کریستف رضاعی گفت: جشنواره فجر می تواند در کنار دیگر جشنواره های سینمایی نشانه مناسبی برای سینما ایران باشد.

کریستف رضاعی آهنگساز، که موسیقی متن فیلم نگار ساخته او با کارگردانی رامبد جوان برنده سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن شده است در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برگزیده شدن خود گفت: به هرحال این که در جمع حرفه ای های حوزه موسیقی قرار گرفاه ام برای من لذت بخش است و خیلی از این اتفاق خوشحال هستم .

او درباره دیگر کاندید های دیگر اظهار کرد: من هیچ کدام از فیلم ها را ندیدم اما مطمئن هستم که کار های خیلی خوبی است، به هرحال هر کدام از آنها در رشته خودشان ثابت کرده اند که خیلی حرفه ای هستند و از لحاظ موسیقایی درست برخورد می کنند، باز هم این باعث می شود خیلی خوشحال تر شوم که در جمع افراد موفق و هنرمند هستم.

وی در رابطه با فیلم نگار افزود: من تقریبا بیشتر از یک ماه با این فیلم زندگی کردم و از موقعی که با آقای جوان صحبت کردیم و من فیلم را دیدم خیلی کنجکاو شدم که روی آن کار کنم، کار خیلی ساده ای نبود و من زمان کمی داشتم که متاسفانه وقتی که به فستیوال فجر نزدیک می شویم همیشه این اتفاق رخ می دهد. من فکر می کنم در این فیلم جسارت خیلی خاصی از طرف رامبد وجود داشت که به نظر من اتفاق جالبی برای سینمای ایران خواهد بود. علاقه بیشتری به کار هایی که خارج از روال عادی دیگر آثار است دارم، همین طور شانس این را داشتم تا در کار ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری که در ژانر خودش خاص بود حضور داشته باشم.

رضاعی تجربه کار با رامبد جوان را اینگونه توصیف کرد: تجربه بسیار خوبی بود، برای من ارتباط دوستی و آشنایی که از قبل داشته ام بسیار مهم است و در تمام مصاحبه های خود گفته ام، چون به هرحال در این زمینه شما باید با افکار یک کارگردان در کارش آشنا شوید و اگر یک زمینه غیر حرفه ای و دوستی با شخصیت آن فرد داشته باشید. تنها آن زمان کمی که داشتم باعث شد که آقای رامبد جوان خیلی بترسد از این که شاید به فجر نرسد اما خیلی آروم بود و من را هیچوقت زیر فشار نگذاشتند.

این هنرمند در رابطه با سی پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: هیچوقت درگیر این موضوع نشدم و برای من قضاوت کردن خیلی سخت است، الان چند سال است که این شانس را دارم که کاندید می شوم اما به هرحال یک چیز هایی می خوانم و می بینم و طبق معمول در این جشنواره هم افرادی بودند که مخالف آن بودند اما به نظر من همیشه این اتفاق رخ می دهد و فستیوال فجر همیشه این مشکلات را داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: البته به طور دقیق جزئیات این جشنواره را نمی دانم اما فکر می کنم فستیوال های فجر بسیار خوب است، شاید یکسری مشکلات داشته باشد اما باز هم کار خوبی است و بهتر است فستیوال های دیگری در کنار این جشنواره برگزار شوند تا سلیقه و انتقاد افراد مختلف انجام شود، به هر حال یک تک فستیوال نمی تواند نشانه یک واقعیت سینمایی یا هر هنر دیگری باشد.به نظر من فستیوال فجر می تواند در کنار فستیوال های دیگر مثل فستیوال منتقدین، فستیوال حافظ و فستیوال خانه سینما نشانه خوبی از سینمای مملکت ما باشند.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 730552

وب گردی

وب گردی