معاون حقوقی رییس جمهوری:  ثبت شکایت علیه آمریکا در لاهه

معاون حقوقی رییس جمهوری ثبت شکایت در لاهه علیه آمریکا به دنبال دستبرد دو میلیارد دلاری به اموال ایران را نشان دهنده قابل پیگرد بودن آن دانست و گفت: خوشبختانه در برخی پرونده ها توانسته ایم به پیروزی حقوقی برسیم.

به گزارش ایسکانیوز، مجید انصاری روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقدامات خوبی از جمله مستند سازی اموال دولتی، صدور اسناد و تهیه لوایح مهم در حوزه مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد: در موضوع حقوق شهروندی، تعدادی لوایح در دست تهیه داریم که به دولت تقدیم خواهد شد. همچنین کمک به تدوین منشور حقوق شهروندی، استخراج وظایف دستگاه های اجرایی در حوزه حقوق شهروندی، ابلاغ آن ها به دستگاه ها از سوی رییس جمهوری و رفع اختلاف دستگاه های مختلف از دیگر مواردی است که پیگیری شده است.
معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: اقدام دیگر این معاونت، حل دعاوی و کمک به وزارت امورخارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری برای طرح دعاوی علیه مواردی است که دست درازی به اموال ایران در آمریکا شده است.

کمک به شهروندانی که مورد تعرض اقدامات تروریستی قرار گرفتند
انصاری افزود: کمک به شهروندان که در گذشته در خصوص اقدامات تروریستی مورد تعرض قرار گرفتند نیز در دستور کار معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار دارد و اقدامات خوبی انجام شده یا در حال انجام است.
وی همچنین درخصوص پیگیری بحث بلوکه شدن دو میلیارد دلار از اموال ایران در آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با پیگیری جدی شکایت را در دیوان دادگستری لاهه ثبت کند. این موضوع مهمی است؛ چون نفس ثبت شکایت معنایش این است که این موضوع به عنوان مساله قابل پیگرد حقوقی پذیرفته شده است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مسایل حقوقی، پیچیده و طولانی مدت است. در داخل کشور نیز پرونده حقوقی بزرگ مالی سیر طولانی طی می کند. خوشبختانه در مواردی که وزارت خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری در گذشته ورود کردند، در برخی از پرونده ها توانستیم به پیروزی حقوقی برسیم.
انصاری تصریح کرد: در پاره ای از موارد هم آن ها غلبه حقوقی پیدا کردند؛ بنابراین در دادگاه تضمینی نیست که حتما حکم به نفع ما صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از پرونده ها نیز توانستیم اموال مردم را برگردانیم، در پرونده ایرباس و پرونده مربوط به خرید تسلیحات قبل از انقلاب، پیروزی با ما بود.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730586

وب گردی

وب گردی