خاطرات انقلاب اسلامی ایران زمینه ای برای رشد و تعالی افکار و تحول دیدگاه های ما هستند

مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تالار اجتماعات شهید مفتح این واحد دانشگاهی با حضور جمعی از مسئولین، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج گفت:« امروز ما شاهد ثمره های فراوان انقلاب اسلامی در ایران هستیم که به واسطه خون های پاکی که ریخته شد به بار نشسته اند».

وی با تبریک ورود به سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب ابراز امیدواری کرد مردم غیور ایران اسلامی بویژه دانشجویان و دانشگاهیان بتوانند ادامه دهنده ی راه شهدای انقلاب باشند.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز ضمن عرض تبریک این ایام معنوی به مردم ایران و مسلمانان جهان که در آرزوی تمدن مهدوی و اسلامی، سال های سال از مال و جان و آبروی خود هزینه کرده اند گفت: «در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بنا نیست در خاطرات قدیم بمانیم بلکه این خاطرات سرآغاز رشد و تعالی و تحول دیدگاه و افکار

وی با اشاره به شعارهایی که در بدو انقلاب مطرح می شد گفت: »بایستی ببینیم کجا بودیم و اکنون کجاییم و به کجا خواهیم رفت».

حجت الاسلام هاشمی همچنین در ادامه گفت:«به اعتراف بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران و شخصیت‌های جهان، مقام معظم رهبری دارای نگاهی ژرف، عمیق و همراه تئوری علمی است و تئوری تمدن ایشان دارای پنج مرحله است که اولین مرحله آن انقلاب است».

وی افزود: «انقلاب تفاوت اساسی با کودتا دارد و یکی از پایه های اصلی زمینه ساز حضور حضرت مهدی(عج) است که بر اصل مسئولیت اجتماعی استوار است و این اصل مستقیما از مردم برآمده است و ارتباطی با منافع شخصی، کشورگشایی و ساختار امپراطوری ندارد».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیز از همین حس مسئولیت اجتماعی برمی آید گفت: «در کشورهایی که مردم مسئولیت اجتماعی قوی دارند مطالبات خود را از دولت ها میخواهند و در صورت ارتکاب اشتباه از سوی آنان اعتراض خواهند کرد».

وی با اشاره به اینکه پیش زمینه این حس مسئولیت اجتماعی اموری مانند : عرق ملی، معرفت دینی و کمال گرایی است به مرحله دوم تمدن از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: «این مرحله نظام اسلامی است که با حضور حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و در آن تغییرات ساختار جامعه بسیار سریع است».

حجت الاسلام هاشمی سومین مرحله را دولت اسلامی نامید و تصریح کرد: «ما امروز در این مرحله هستیم اما هنوز دولت ما اسلامی نیست، بانکداری ما اسلامی نیست و دولت هنوز به بلوغ اسلامی نرسیده و می بایست در این زمینه بسیار کوشید».

وی مرحله چهارم این طبقه بندی را جامعه اسلامی برشمرد و گفت: «سبک زندگی، شکل جامعه ، و نوع زندگی ما می بایست اسلامی باشد که از نشانه های آن می توان اعتکاف و پیاده روی اربعین را نام برد که امری داوطلبانه ، عبادی ، همراه با ریاضت و سراسری است».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج تاکید کرد: «این مرحله بسیار پرزحمت است که مسئولیت آن برعهده دانشگاه ها و حوزه های علمیه است. چرا که تفکر اسلامی را اگر در قالب علمی بیان کنیم کسی در برابر آن ایستادگی نخواهد کرد«.

وی یکی از نشانه های بلوغ جامعه را قدرت تجزیه و تحلیل مردم در جامعه دانست و افزود:«این امر نیاز به زمان، علم، نظم، امنیت، تعاون، فرهنگ و آزادی وجود دارد و همه اینها زمینه ساز مرحله پنجم تمدن است که تمدن سازی است و لزوم آن رفتن به فراتر از مرزهای کشور است ؛ اما بر خلاف ابرقدرت ها این مسئله با زور و قدرت نیست بلکه با معنویات است».

در این مراسم از نفرات برتر مسابقات قرآنی تفسیر و حفظ سوره شریفه حجرات نیز با اهدای جوایز نفسیی تقدیر شد.

همچنین به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر ، با حضور دکتر بهروز میرزا ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و حجه الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری و جمعی از معاونین و مسئولین دانشگاه ، نمایشگاه دهه فجر در مجتمع ولایت افتتاح شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730598

وب گردی

وب گردی