برگزاری مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

جشن باشکوه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران باحضور پرشور هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار شد، حاضران یادوخاطره ی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم ضمن درود بر روح پاک امام راحل، حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: خدا را شاکریم که امروز در سایه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کشوری قدرتمند، مستقل و پیشرفته که در سایه ی تلاش و از خودگذشتگی یک ملت توانسته در صحنه های جهانی و بین المللی خوش آوازه باشد، با عزت و شرف زندگی می کنیم.

دکتر موسی خانی با اشاره به توسعه و پیشرفت روزافزون علم در کشور در مقایسه با سال های پیش از انقلاب و شاخص های آموزشی، افزود: در سال های ابتدایی انقلاب، برابر آمار یونسکو، تعداد دانشجویان ماه تنها از 3 کشور بنگلادش، افغانستان و مراکش جلوتر بود؛ اما امروز به برکت وجود امام راحل، حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب و دکتر جاسبی، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته سهم بزرگی در توسعه ی آموزش عالی در کشور داشته باشد و امروز یکی از کشورهای پیشرفته ی دنیا باشیم.

وی با اشاره به حضور دانش آموختگان و فارغ التحصیلان موفق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سراسر دنیا، تصریح کرد: این مساله دستاوردی بزرگ و یکی از ماحصل های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها یک مرکز آموزش عالی در شهر قزوین داشتیم، این در حالی است که امروز پژوهشگران و دانشجویان ما در مسابقات جهانی ربوکاپ مقابل تیم بهترین دانشگاه کامپیوتر آمریکا پیروز می شوند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در قلب اروپا به اهتزار در می آورند.

دکتر موسی خانی در خصوص شاخص های توسعه ی کشور مانند بهداشت، برق، آب، راه و ... گفت: ما هنوز فراموش نکرده ایم که پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، شهرها و روستاهای اطراف قزوین برق نداشت؛ این نعمت هایی که امروز از آن بهره مند هستیم، همه از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به رقابت فشرده در آزمون ورودی دانشگاه ها در سال های ابتدایی انقلاب، خاطرنشان کرد: ما در ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای انجام امور مربوط به سایت دانشگاه با مشکلات زیادی در زمینه ی تامین نیروی انسانی روبرو بودیم؛ اما امروز که همه ی ادارات و سازمان ها مکانیزه شده است، مهندسان کامپیوتر زیادی داریم؛ پس باید قدر انقلاب و مسوولان نظام را بدانیم.

دکتر موسی خانی با تاکید بر پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف، ادامه داد: این که ما امروز در چنین جایگاهی هستیم خوب است، اما کافی نیست، برای بهتر شدن، همواره باید تلاش کرد.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم در جهان پیشرو باشیم، جهان آینده جهان هوش مصنوعی، علوم سایبری و مکاترونیک است و نسل آینده ی صنعت بر محوریت این علوم می چرخد که خداراشاکریم در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز از این افراد زیاد داریم و دانشجویان این دانشگاه با 25 سال سابقه، امسال در مسابقات جهانی ربوکاپ تیم رتبه اول کامپیوتر جهان از آمریکا را شکست دادند و رمز این پیروزی، خودباوری است، کاری که ژاپنی ها انجام دادند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: امام (ره) هم فرمودند "باید باور کنیم که می توانیم" چطور ما امروز در صنایع موشکی سرآمد و قدرتمند شده ایم و همه از ما حساب می برند و حتی یک آزمایش کوچک ما هم باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان می شود، یا چطور در علم نانو چهارمین کشور دنیا هستیم و یا در رباتیک برترین کشورهای جهان را پشت سر می گذاریم، قطعا در همه ی زمینه ها اگر به خودباروی برسیم می توانیم پیشرو باشیم و ادعا کنیم که با آرمان های شهدا هم پیمان شده ایم و برای استقلال، آزادی، عزت و سربلندی این نظام همت کرده ایم و راه شهدا را ادامه داده ایم.

دکتر موسی خانی افزود: همه ی ما باید تلاش کنیم تا با کار و عمل خود از دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و ادامه دهنده ی آرمان های امام راحل و راه شهدا باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: انشااله در راهپیمایی باشکوه روز 22 بهمن هم شرکت خواهیم کرد، اما این کارها نمادین است و اساس تجدید بیعت با آرمان های امام (ره) و شهدا، تلاش برای عزت و سربلندی کشور است.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین نیز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: امروز باید قدردان داشته های خود باشیم که با مجاهدت ها و رشادت های بی شماری به دست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدری، افزود: شرایط، داشته ها و عزت امروز ما با دوران پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس نیست، پس باید در سایه ی منویات مقام معظم رهبری از کشور و نظام پاسداری کنیم.

شایان ذکر است؛ پخش کلیپ و سرودهای انقلاب، اجرای موسیقی زنده، شعرخوانی، مسابقه ی دانشجویی و اهدای جوایز به قید قرعه، از دیگر بخش های این مراسم پرشور و باشکوه بود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730632

وب گردی

وب گردی