مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز پرستار در تقارن فرخنده ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت روز پرستار در تقارن فرخنده ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر تجویدی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد کرج با اشاره به درگذشت حضرت آیت الله رفسنجانی (ره) و حادثه ناگوار پلاسکو و نقش پرستاران در جامعه ، گفت:« ضمن ارج نهادن به تلاش ها و زحمات بی دریغ تمامی پرستاران، سالروز ولادت حضرت زینب(س) را که مصادف با روز پرستار است گرامی می داریم».

وی با بیان اینکه امسال صد و یکمین سال فارغ التحصیلی اولین دانش آموختگان دانشگاهی پرستاری کشور است گفت: واحد کرج تا اکنون 1963 نفر پرستار به جامعه تقدیم کرده است و در حال حاضر دارای 380 نفر دانشجوی پرستاری داریم که از این تعداد 58 نفر آنان را دانشجویان پسر تشکیل می دهند.

وی با اشاره به آمار ارائه شده وزارت بهداشت از کمبود نیروی پرستار در جامعه ، ابراز امیدواری کرد که واحد کرج با پتانسیل خوبی که در خود برای افزایش جذب تعداد دانشجوی پرستاری دارد بتواند گام موثری در خدمت به جامعه پرستاری کشور بردارد.

دکتر تجویدی با اشاره به سختی های پیش روی پرستاران در زندگی حرفه ای خود تاکید کرد:« نسبت استاندارد تعداد پرستاران به بیماران متوسط 1 به 4 تا 1به 1 بسته به بخش مربوطه است اما متاسفانه در حال حاضر این نسبت در کشور ما 1 به 10 و در برخی مواقع 1 به 15 است ، با توجه به جمعیت کشورمان در حال حاضر جذب 200 هزار نفر پرستار برای رفع این کمبود لازم است».

وی با اشاره به مقاطع مختلف تحصیلی و شاخه های جدیدی که در تحصیلات تکمیلی این رشته من جمله پرستاری کودکان، پرستاری ویژه، روان پرستاری، پرستاری اورژانس و ... وجود دارد به دانشجویان پرستاری توصیه کرد با همت عالی و عزم و اراده استوار پس از فارغ التحصیلی برای رفع کمبود نیروی پرستار متخصص در جامعه تلاش کنند و از استادان این رشته نیز خواست از دانشجویان خود حمایت کنند.

همچنین دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحدکرج نیز ضمن ابلاغ تبریک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج به دانشجویان و استادان رشته پرستاری گفت:« شغل پرستاری شغلی شرافتمندانه است و کاری که پرستار نسبت به بیمار انجام می دهد بسیار ارزشمند ، عاشقانه و ایثارگرانه می باشد ».

وی افزود : پرستاران در ارائه خدمت به هموطنان اغلب در معرض آسیب جسمی و روحی و عاطفی هستند و این مشقتها تنها وقتی قابل پذیرش است که همراه با عشق باشد و شخصیتی بسیار محکم و قوی لازم دارد.

دکتر رحیمی با اشاره به نیاز بررسی ها و تحقیقات پژوهشی در خصوص فرسودگی پرستاران در طی دوران خدمت برای کم شدن این آسیب ها و فرسودگی ها توصیه هایی به دانشجویان پرستاری کرد و گفت: « ایمان به خدا ، تنفس خوب، تغذیه خوب، ایجاد تغییر خوب در زندگی، تحرک فیزیکی و ورزش ، تدبیر و داشتن کنترل، تحمل و تفکر مجموعه عواملی هستند که باعث ایجاد تعادل در زندگی انسان می شوند ».

حجت الاسلام سید محمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج نیز با تبریک روز میلاد حضرت زینب(س) ایشان را اسطوره و الگوی صبر و بردباری معرفی کرد و گفت:« هرگاه انسان با عشق و علاقه وارد کاری شود، موفق خواهد شد ».

وی گفت:« با توجه به اینکه انسان به هرحال زندگی خود را طی خواهد کرد و روزی خواهد رسید که نیازمند نگاهداری و مراقبت شود و در آن روز بهتر است انسان نیازمند پرستار باشد تا نزدیکان خود ».

او افزود:« هرگاه پرستاری برای رفع مشکل بیماری بکوشد چه آن مشکل را برطرف بکند و چه قادر به برطرف کردن آن نباشد خداوند تمامی اشتباهات و گناهان وی را می بخشد به گونه ای که گویی تازه متولد شده است ».

حجت الاسلام سید محمد هاشمی با توصیف مقام بسیار شامخ پرستاران به مثابه مقام مادر گفت:« حضرت امام صادق(ع) در روایتی فرموده‌اند که هنگامی که حضرت ولیعصر(عج) ظهور کنند 13 خانم پرستار جزو یاران ایشان هستند ».

وی در پایان سخنانش ضمن آرزوی بهره مندی از نعمات و برکات الهی در زندگی و دوران خدمت به پرستاران آینده جامعه توصیه کرد: « قدر ارزش وجودی خود را بدانید و با صبر و تحمل، جایگاهی که شایسته پرستار است را برای خود بسازید ».

در این مراسم همچنین خانم عزیزی از پرستاران با سابقه و استاد دانشکده پرستاری، با ذکر خاطراتی از دوران خدمت خود تاکید کرد:« پرستاری حرفه نیست بلکه عشق است پس باید هم سطح علمی را ارتقاء داد و هم با انگیزه و عشق به این شغل نگاه کرد ».

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730638

وب گردی

وب گردی