حضور250هیات تجاری خارجی درایران/هدفگذاری10میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که تاکنون افزون بر 250 هیات تجاری، بازرگانی و صنعتی از کشورهای مختلف در دوران پس از برجام به ایران آمده و با این وزارتخانه تفاهم نامه همکاری و تجاری امضا کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز؛ رمضانعلی صادق زاده روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی اظهار داشت که هدفگذاری وزارت صنعت برای همکاری و تفاهم نامه با این شرکت‌ها و هیات های تجاری خارجی رسیدن به صادرات غیرنفتی 10 میلیارد دلاری تا پایان سال جاری است.
معاون سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران نیز پیش‌تر در یاسوج گفته بود که تاکنون افزون بر 160 طرح صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم و در قالب حدود 60 تفاهم نامه و قرارداد بین المللی به بهره برداری رسیده است.
به گفته غلامرضا سلیمانی حدود 40 طرح از این تعداد با سرمایه گذاری افزون بر 120 میلیون دلار در سال گذشته اجرایی شده است.
بر اساس اعلام گزارش گمرک ایران و عملکرد تجارت خارجی کشور در 10 ماهه سال جاری صادرات غیرنفتی به 35 میلیارد و 270 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8.37 درصد افزایش داشته و نشان از تراز مثبت تجاری است.
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدام‌ها و دستاوردهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تاکنون افزون بر پنج هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در سراسر کشور با حمایت این ستاد به چرخه تولید بازگشته‌اند.
صادق زاده تصریح کرد که افزون بر 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این ستاد برای حدود هفت هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی راکد در سراسر کشور تخصیص یافته است.
وی افزود که برای هر یک از این واحدهای تولیدی حدود 10 تا 30 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
سرپرست معاونت آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح و بازدید از چندین طرح تولیدی و صنعتی به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
هشت طرح تولیدی و صنعتی کوچک و هفت طرح عمرانی و زیرساختی در این سفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 173 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پورعرب

402/601

کد خبر: 730655

وب گردی

وب گردی