نشست شش جانبه صلح افغانستان در مسکو برگزار می شود

مقام های ارشد روسی اعلام کردند اواسط ماه جاری میلادی اجلاس چندجانبه کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مقام های ارشد روسی اعلام کردند اواسط ماه جاری میلادی اجلاس چندجانبه کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آوا افغانستان ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته بعد از ملاقات با صلاح‌الدین ربانی همتای افغانستانی خود در مسکو به خبرنگاران گفت: در این اجلاس ایران، چین، پاکستان ، هند و افغانستان شرکت دارند.

وی گفت امیدوار است این کشورها نمایندگان عالی رتبه خود را به نشست مسکو اعزام کنند . لاوروف همچنین از طالبان خواست که در مذاکرات صلح مشارکت کند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان روز گذشته در بروکسل پایتخت بلژیک بعد از ملاقات با مقامات ناتو به خبرنگاران گفت کابل امیدوار است که تماس‌های روسیه و ایران با هدف تأمین صلح در افغانستان باشد.

وی افزود:« ما به آن‌ها با جدیت ممکن نگرانی خود را در این رابطه ابراز کرده‌ایم. ما ایران و روسیه را دوستان افغانستان می‌شماریم و با در نظرداشت همین حس ، نگرانی‌های خود را با آن‌ها در میان گذاشتیم. ما به آن‌ها گفته ایم که می‌خواهیم تماس آن‌ها با طالبان با هدف تأمین صلح در افغانستان باشد نه دوام جنگ.»

چند وقت قبل هم روسیه اجلاسی را در رابطه با اوضاع افغانستان در مسکو برگزار کرد که مقامات روسیه، پاکستان و ایران در آن شرکت داشتند، ولی افغانستان به آن دعوت نشده بود.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730667

وب گردی

وب گردی