شرکت در مجالس احیای دهه فجر، تجدید پیمان مبارک و نورانی است که مومنان با خدای خود دارند

به مناسبت دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب اسلامی در بقعه متبرکه میر شمس الدین (ع) شهرستان لاهیجان با سخنرانی دکتر حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای استان گیلان و شرکت جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان همراه با سایر اقشار شریف شهر لاهیجان با عنوان "انقلاب اسلامی، وحدت ملی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بین المللی" برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر صفوی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: شرکت در این مجالس احیای دهه فجر، تجدید پیمان مبارک و نورانی است که مومنان با خدای خود دارند، علاوه بر این که این جلسات ما را یاد ایثارها و فداکاری ها می اندازد، خود این جلسات نیز برای ما یک برکت و یک سعادت است.

وی افزود: اگر در تاریخ نگاه کنیم، انقلاب اسلامی ما پس از انقلاب حضرت محمد (ص)، دومین انقلاب اسلامی تاریخ است، انقلابی تماما اسلامی که یک حرکت عمومی بوده، که اراده و خواسته تغییر در بین مردم ایجاد شد و بین مردم پیوند خورد و منسجم گشته و به سرانجام رسید.

صفوی ادامه داد: انقلاب های بسیاری در طول تاریخ شکل گرفته است اما آنچه که در انقلاب ما می درخشد، اسلامی بودن آن است، اسلامی دینی که با هدف هدایت و رشد و تعالی انسان از سوی خدا بر پیامبر نازل شده.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب ما آنچه که تعیین کننده بود، ارزش های پذیرفته شده توسط مردم است، ارزش های انقلاب اسلامی یعنی به دنبال آن چیزی که خداوند می خواهد، باشیم.

این استاد دانشگاه ضمن دعوت حضار به وحدت، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مبانی دین ما که انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، همبستگی و وحدت است.

وی گفت: وجه اصلی انقلاب اسلامی، وجه فرهنگی متاثر از فرهنگ دینی و قرآنی است و ما باید با همین اعتقاد و باور انقلاب اسلامی آرمان های خود را پیش ببریم و هرگاه از وجه فرهنگی غافل شویم و به ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بپردازیم، بدون شک از اصول اساسی جا مانده ایم.

صفوی در پایان اظهار داشت: انقلاب ما نیروهای با وفایی دارد و روز به روز بر این نیروها افزوده می شود، امیدوارم خدای تعالی برای همه ما فرصت شکرگزاری و بهره مندی از نعمت ولایت را بدهد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730674

وب گردی

وب گردی