شیخ نعیم قاسم:زمان دل بستن به اختلاف درهمپیمانی روسیه، ایران، سوریه وحزب الله گذشته است

شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه« حزب الله به مواضع ، محاسبات و همپیمانی های خود اطمینان دارد»، تاکید کرد که زمان دل بستن برخی طرف ها به اختلاف و تضاد در همپیمانی روسیه ، ایران، سوریه وحزب الله گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز ، شیخ نعیم قاسم در گفت وگو با روزنامه لبنانی البناء که امروز(چهارشنبه) بخش هائی از آن منتشر شد، خاطرنشان کرد: سخن ترکیه در باره عقب نشینی حزب الله از سوریه تنها یک اظهارنظر سیاسی برای راضی کردن گروه های مخالف سوری است.
وی تصریح کرد: حزب الله بخشی از معادله حل سیاسی بحران سوریه نیست.
معاون دبیرکل حزب الله به محاسبات دشمن صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که مطمئن و یا هراسان بودن صهیونیست ها برای حزب الله اهمیتی ندارد.
شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: سخن حزب الله برای دشمن صهیونیستی یکی است و آن اینکه ما همواره آماده رویاروئی با دشمن و تحمل هزینه های آن هستیم اما آیا دشمن صهیونیستی هم آماده رویاروئی است؟
معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد: قانون نسبی طرح حزب الله برای انتخابات پارلمانی لبنان است اما همزمان آماده گفت وگو با طرف های مختلف در باره طرح های آنها می باشیم.
وی با بیان اینکه« توازن ها در لبنان تغییر کرده و معادله های جدید خودرا تحمیل می کنند»، گفت: اظهارات ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در باره همه پرسی ویا ترجیح او به خلاء پارلمانی بجای تمدید دوره کنونی پارلمان تنها برای اعمال فشار بر همه گروه های لبنانی بوده تا برای دستیابی به تفاهم در خصوص قانون جدید انتخابات تلاش کنند.
شیخ نعیم قاسم افزود: بعید نیست که گفت وگوهای طرف های مختلف لبنانی در سطحی وسیع و تحت نظارت ژنرال عون در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری در آینده برگزار شود.
زمان انتخابات پارلمانی لبنان ماه مه آینده خواهد بود و لبنانی ها هنوز در باره نوع قانون انتخابات اختلاف نظر شدید دارند.
دوره پارلمان کنونی لبنان تاکنون دو باره تمدید شده است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730676

وب گردی

وب گردی