رهبری، ایدئولوژی اسلامی و مردم، سه مولفه شکل‌گیری و پیروزی انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان پیروزی انقلاب اسلامی را ریشه در تاریخ گذشته ایران و 15 خرداد 1342 را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات دانست و گفت: در شکل گیری و پیروزی انقلاب، سه فاکتور رهبری، ایدئولوژی اسلامی و مردم نقش اساسی و مهمی ایفا کردند. یعنی اگر امام راحل نبود، انقلابی به ثمر نمی‌رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر یدالله رجایی در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، بیان کرد: در ایدهئولوژی اسلامی، مردم تحت لوای جهان بینی اسلامی، مبارزات خود را انجام دادند و آن اعتقادی که به دین خودشان یعنی دین اسلام داشتند و آموخته‌هایی که از این مکتب ذخیره کرده بودند، با ایثار و شهادت و از خود گذشتگی به پیروزی رسیدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، مردم آن زمان را از ستم‌دیدگان و ریاضت‌کشیدگان حکومت پهلوی عنوان کرد و افزود: آنها سالیان سال جور و ستم‌ کشیده بودند و از نظر رفاه اقتصادی و معیشت در حداقل خود قرار داشتند. ولی با این همه رنج و مشقت، به خیابان‌ها آمدند تا رژیم پهلوی را به زانو در بیاورند و در نتیجه موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی مردم همیشه در صحنه ایران را از ذخایر با ارزش انقلاب برشمرد و بیان کرد: آمریکا و دوستانش، نسخه‌ای که برای ما پیچیده بودند، نقش بر آب شد و اکنون با رهبری و درایت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب، ما را در ادامه مسیر درست خود قرار خواهد داد و اجازه هیچگونه دخالتی را به دیگر کشورها نخواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی هاشمی رفسنجانی را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت 1361 در نماز جمعه تهران، به وسیله هاشمی رفسنجانی فقید و با مهر تایید حضرت امام خمینی(ره) اعلام موجودیت کرد. اگر همت این عالم ربانی نبود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود نداشت.

رجایی با تاکید بر اینکه جایگاه ایران در تحصیلات آموزش عالی در رقابت جهانی، ارتقای بسیار خوبی پیدا کرده و از حد متوسط هم فراتر رفته است بیان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با دارا بودن امکانات کامل و در حد استاندارد علمی پژوهشی، فضاهای آموزشی و افزایش رشته‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی (با 203 رشته در همه مقاطع) به یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ترسیم استراتژیک جدید دکتر میرزاده را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: منابع درآمدی غیرشهریه‌ای می‌تواند برای تقویت مالی واحدهای دانشگاهی کمک شایانی بکند و یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه کشور، همان ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان که ایده‌ها و تفکرات علمی جدید را به محصول تبدیل کنیم، است.

وی خاطرنشان کرد: طرح شفا، آزمایشگاه‌های سازمان یافته به نام ساها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شهرک‌های فناوری، طرح‌های برون مرزی دانشگاهی و کوتاه مدت از جمله راهکارهایی است که می‌تواند منجر به یک منبع درآمدزایی شود و دیگر نباید واحدهای دانشگاهی متکی به شهریه دانشجو باشند.

فرمند: استکبارستیزی یعنی جوانان خودشان را به دانش روز دنیا مجهز کنند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ایده های جوانان ایران اسلامی در دنیا بی نطیر است اظهار کرد: اکثر کشورهای پیشرفته و صاحب علم، به این باور رسیده اند که تفکرات و اندیشه‌های ناب جوانان ایران در دنیا همتا ندارد آنها حسرت این افکار را می‌خورند.

دکتر فردین فرمند با بیان اینکه جوانان ما بیدار و آگاه هستند تاکید کرد: از مسئولان و استادان دانشگاه ها انتظار داریم که این افکار نو را به ثمر برسانند و پرورش دهند تا به شکوفایی برسانند. با فکر و اندیشه‌های شماها می‌توان شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کرد و به نتیجه مطلوب رساند.

وی افزود: استکبارستیزی هست و باید باشد و برای مقابله با آن، نیاز به شما جوانان فرهیخته و بادانش است. خودتان را به دانش روز دنیا مجهز کنید که مقابل اسکتبار، اسلحه پنهان شماست.

فرمند اظهار کرد: فکرهای شما عزیزان، ارزش مادی بسیار زیادی دارد که در جایی ثبت نشده است و این را فقط ما می‌دانیم. انتظار ما از شماها این است که به مسائل و مشکلات جامعه و شهرتان، با نگرش خاصی بنگرید و انتقاد سازنده، انتقادی است که راه حلی در کنارش باشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه فجر، به ما این موقعیت را داد که با هم درد دل کنیم. مسائل را مطرح کرده تا به یک همدلی و هم فکری برسیم.

در ادامه، از ورزشکاران و مدال آوران عرصه‌های ملی و بین المللی و نیز پیشکسوتان ورزش این واحد دانشگاهی با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان، استادان و مسئولان ادارات روز سه شنبه 19 بهمن 95 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730698

وب گردی

وب گردی