1600 نرم‌افزار جاسوسی در دنیا وجود دارد/ 45 تا 85 درصد طلاق‌ها به‌علت عضویت زوجین در شبکه‌های اجتماعی است

متخصص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی از طریق نرم‌افزارها به‌راحتی در دسترس هستند، گفت: «بیش از 1600 نرم‌افزار جاسوسی در دنیا وجود دارد که بیشتر آنها با اندروید دامپر فعال هستند.»

به گزارش ایسکانیوز، سید یعقوب هاشمی در نشست روشنگری با موضوع توجیه حفاظتی و آسیب‌های فضاهای مجازی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد، اظهار کرد: «نرم‌افزارهای جاسوسی، از سنین بسیار پایین شامل بچه‌های هفت ساله گرفته تا پزشکان و سایر افراد را تحت‌الشعاع قرار داده و فقیر و غنی نمی‌شناسد.»

این مدرس دانشگاه افزود: «همه گرفتار استفاده از شبکه‌های اجتماعی شده‌ایم. در کانال‌های تلگرامی، هر کسی که بخواهد برای نزدیک‌ترین فرد خود عکسی ارسال کند از سوی 37 کشور جاسوسی دنیا رصد می‌‌شود. از این 37 کشور، 17 مورد شبکه اجتماعی در ترکیه است و 26 مورد دیگر در دبی امارات وجود دارد.»

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیرگذارند گفت: «خود کانال تلگرامی که روی گوشی‌ها نصب می‌کنیم، بیش از 37 دسترسی قانونی و رسمی از ما می‌خواهد که اولین قراردادش خواندن کارت حافظه است.»

متخصص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فضاهای مجازی استان ادامه داد: «تاکید مقام معظم رهبری بر این است که جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم دغدغه فرهنگی اصلی ما در جامعه، همین شبکه‌های اجتماعی هستند.»

وی تاکید کرد: «دشمنان قسم خورده ما به این نتیجه رسیده‌اند، با تهدیدات نظامی و تحریم‌های اقتصادی نمی‌توان به جنگ ایران رفت، بلکه تنها یک راه دارد، آن هم خانواده ایرانی است. زن جامعه ایرانی همه چیز را مدیریت می‌کند اگر آنها را به انحراف بکشانیم، کل آن جامعه به لجن کشیده خواهد شد.»

هاشمی اضافه کرد: «آنها سبک زندگی و الگوهای رفتاری ما را نشانه گرفته‌اند. شبکه‌های اجتماعی، فردگرایی و تفرد، گوشه‌گیری و انزواگرایی را به ما آموزش می‌دهند. طوری‌که این معضل به همه خانواده‌‌های از کوچک و بزرگ رخنه کرده است.»

وی افراد آنلاین در کانال تلگرام و استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی را 53 درصد عنوان کرد و افزود: «این امر باعث شده است که در دادگاه خانواده، اکثر اختلافات به طلاق منجر شود که از همین موضوع نشات می‌گیرد.»

مدرس دانشگاه تصریح کرد: «آمار نشان می‌دهد که 45 الی 85 درصد علت طلاق‌ها، عضویت یکی از زوجین در کانال و شبکه‌های اجتماعی است.»

هاشمی گفت: «فضای مجازی، فضای کاملاً ناامنی است. هویت و سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا کرده است. اکثر زنان جامعه ما مسموم و گرفتار این شبکه‌ها هستند.»

مراسم نشست روشنگری با موضوع توجیه حفاظتی و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، از سوی دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با حضور دانشجویان، استادان و مسئولان دانشگاهی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730718

وب گردی

وب گردی