استفاده از منابع مالی نامشروع توسط کاندیداها در رد صلاحیت آن‌ها تاثیر گذار است

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه گفت: شروع تبلیغات زودهنگام و استفاده از منابع مالی نامشروع در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها موثر خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد صفری، عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه در خصوص شرایط برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار داشت: هیئات استانی نظارت بر انتخابات شوراها در همه استان‌ها تشکیل شده و این هیئت‌ها می‌توانند امور انتخاباتی شوراها را تحت نظر داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی انتخابات بر موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها تاکید کرده‌اند، بیان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه نیز تشکیل شده است و امور نظارتی انتخابات شوراها را رصد می‌کند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه شنیده می‌شود برخی افراد که قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراها را دارند از هم اکنون تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند، به همین جهت از دستگاه‌های مرتبط، برای رصد کاندیداهای احتمالی کمک خواهیم گرفت.

صفری با بیان اینکه برخی افراد سرمایه‌دار، تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند و حتی اقدام به رفتارهایی همانند "شام دادن" می‌کنند که همه این امورات تحت نظر است و در زمان رسیددگی به صلاحیت کاندیداها موثر خواهد بود، متذکر شد: انتظار ما این است که افراد توانمندی به میدان انتخابات ورود کنند که قصد خدمت به کشور و استان خود را داشته باشند و از تخصص‌های لازم برخوردار باشند.

وی افزود: از آنجائی که هنوز قانون خاصی برای شفاف سازی هزینه های انتخاباتی مصوب نشده، امیدواریم برای انتخابات بعدی، قانون مناسبی در این زمینه وضع شود، هیئت‌های نظارتی در حال حاضر که قانونی وجود ندارد، می‌توانند به این موضوع وارد شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی افراد برای انتخابات هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهند که مشخص نیست به چه ترتیبی قرار است این هزینه بازگردانده شود، درخواست ما این است که کاندیداها هزینه‌های کمتری را انجام دهند و مردم نیز بر اساس برنامه‌ها به افراد رای بدهند.

خبرنگار:علی درخشان/ انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 730726

وب گردی

وب گردی