رشد 70 رتبه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس(Ranking Web of Universities) 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در ویرایش ژانویۀ ۲۰۱۷ فهرست دانشگاه‌های برتر در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس رشد 70 رتبه ای ملی و 2453 رتبه ای جهانی را تجربه کرده است. این رشد برای دانشگاهی که حدود ده سال قدمت دارد، قابل توجه است.

به گزارش ایسکانیوز، در این فهرست، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبۀ اول ملی و ۴۷۸ جهان قرار گرفته است. پس از دانشگاه تهران(۵۱۴ جهانی)، دانشگاه‌های صنعتی شریف (۶۰۵ جهانی)، صنعتی امیرکبیر (۷۲۶ جهانی)، و تربیت مدرس (۷۸۹ جهانی) در رتبه‌های سوم تا پنجم ملی قرار دارند. دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام.آی.تی.، کالیفرنیا برکلی و میشیگان پنج دانشگاه از ایالات متحده هستند که در رتبه‌های یک تا پنج نظام بین‌المللی رتبه‌بندی وبومتریکس قرار گرفته اند.
رتبه‌بندی وبومتریکس که در سال با دو ویرایش در فوریه و آگوست منتشر می‌شود، متشکل از یک پایگاه داده شامل ۱۵ هزار دانشگاه و بیش از ۵ هزار مرکز تحقیقاتی است که بر اساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر تهیه شد. حجم اطلاعات موجود بر روی وب، قابلیت دسترسی و نسبت اطلاعات منتشر شده در وب به میزان لینک‌های برگشتی خارجی آن از جملۀ این پارامترهاست. رتبه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در هر کدام از بخش‌ها در رتبه‌بندی اخیر کسب کرده، به شکل زیر است:

Islamic Azad University Ramsar (www.iauramsar.ac.ir)

Ranking

Indicator

World

Asia

Country

IAU

IAU-Mazandaran

Presence Rank

Impact Rank

Openness Rank

Excellence Rank

16932

6831

335

180

8

13372

16888

8636

5777

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730761

وب گردی

وب گردی