نشست پرسش و پاسخ فیلم «شُنل» با حضور عوامل سازنده فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «شَنِل» ساخته حسین کندری کارگردان و مدیرفیلمبرداری، علیرضا شجاع نوری، تهیه کننده، حمیدرضا بابا بیگی، فیلمنامه نویس، مسعود فروتن، مهدی حسینی نیا، فهمیمه رحیم نیا، بازیگران، سینا سعیدیان، مجری طرح و مدیرتولید، مهدی پناهی، موسیقی متن، هادی قالیخانی، گریمور و اجرای محمود گبرلو در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

کندری در ابتدای نشست از مشاوره های کمال تبریزی و سعید شاهسوری تشکر کرد و ادامه داد: از شروع ایده و طرح سه سال طول کشید و ده ماه نیز پروسه فیلمنامه نویسی را داشتیم که پس از آن آقای شجاع نوری افتخار دادند و به عنوان تهیه کننده کنار ما قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه می‌خواستیم فیلمی نو را روایت کنیم، افزود: در طول این مدت فیلمنامه سیزده بار بازنویسی شد و بخش اعظم جزیئاتی که در فیلم می‌بینید، حاصل این نگاه حساس ما است.

کندری درباره پایان‌بندی فیلم گفت: از گام اول چندین پایان را برای فیلم نوشته بودیم اما مشاوره‌ها ما را به این پایان رساند. قصدمان این بود که در پایان این نکته را بگیوییم، می‌شود جلوی مشکلات‌مان بایستیم.

وی در توضیح این انتقاد که بیشتر اطلاعات فیلم به جای تصویر در دیالوگ‌ها گنجانده شده بود، گفت: من آقای فرهادی نیستم که بتوانم ریسک کنم و دو ساعت فیلم بسازم، مجبورم در ٩٠ دقیقه حرفم را بزنم. من از نسخه ١٣٠ دقیقه‌ای فیلمنامه، فیلم ٩٠ دقیقه‌ای ساختم.

کارگردان «شَنِل» اضافه کرد: سعی کردم قصه‌ام را خلاصه و صریح تعریف کنم و ترجیح دادم اطلاعاتی را حذف کنم اما به دلیل طولانی شدن مخاطبم را از دست ندهم.

علیرضا شجاع نوری با بیان اینکه به این فیلم افتخار می‌کنم، اظهار داشت: گروهی از جوانان بی‌ادعا یک فیلمنامه بی‌ادعا را ساختند و من از ساخت این فیلم مفتخرم. من مثل پدر حواسم بود که در جاهای خطرناک، زمین نخورند.

وی در توضیح شخصیت اول فیلم گفت: صحرا، درس را از بچه‌اش یاد می‌گیرد و شرافتمندانه زندگی کردن را انتخاب می‌کند.

مسعود فروتن درباره حضورش در این فیلم توضیح داد: من قبلا با بابابیگی در نویسندگی «یادگاری» کار کرده بودم و در این فیلم حدود یازده ماه همراه بودم. در ابتدا قرار نبود نقشی را در فیلم بازی کنم اما یک نقش کوتاه را در فیلم برای من نوشتند که به یادگار بازی کردم.

وی با اشاره به اینکه فیلم یک ماجرای پنهان در جامعه را مطرح می‌کند، افزود: شخصیت اول فیلم اولین اشتباه را که می‌کند، اشتباه‌های بعدی پشتش می‌آید. یک بار که دروغ بگویی و یا باج بدهی مجبور به ادامه این روند هستی.

حمیدرضا بابابیگی درباره پایان فیلم توضیح داد: همه پایان‌های ما از همین جنس بود، ما می‌خواستیم پایان باز داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه نمی‌خواستیم فیلم ضد زن یا ضد مرد بسازیم. قصدمان ساخت فیلمی درباره انسانیت بود که اگر درنیامده است، ببخشید.

هادی قالیخانی نیز درباره چهره‌پردازی فیلم توضیح داد: قبل از شروع فیلمبرداری چندین جلسه با آقای کندری درباره گریم‌ها داشتیم. قصدمان این بود که گریم‌ها به گونه‌ای باشد که شخصیت‌ها لو نروند و مخاطب نتواند حدسی درباره آن‌ها بزند.

دریافت و منتشرکننده:سلیمی

500500

کد خبر: 730799

وب گردی

وب گردی