ولایتی: سخنان از روی بی تدبیری آمریکایی ها نشان از سرگشتگی سیاستمداران آنها دارد

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به اظهارات خصمانه رییس‌جمهور آمریکا گفت: اگر امروز در آمریکا کسی سخنانی از روی بی تدبیری بیان می‌کند نشان از سرگشتگی سیاستمداران آمریکایی دارد.

به گزارش ایسکانیوز علی‌اکبر ولایتی در همایش هم‌اندیشی میهمان خارجی شرکت کننده در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رییس‌جمهور جدید آمریکا چون طرحی برای آینده ندارد، رجزخوانی می‌کند. آنان توان رویارویی با مسلمانان را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در آمریکا کسی سخنانی از روی بی تدبیری بیان می‌کند نشان از سرگشتگی سیاستمداران آمریکایی دارد. طرح آنان برای تجزیه خاورمیانه، سوریه و عراق شکست خورده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به اظهارات خصمانه رییس‌جمهور آمریکا درباره مسلمانان گفت: ترامپ بداند اگر به جسارت خود در کشورهای اسلامی ادامه دهد مسلمانان درسی به او میدهند که هرگز فراموش نکند.

وی ادامه داد: آنان به دلیل انتشار امواج بیداری اسلامی و مقاومت مسلمانان در برابر این زیاده‌خواهی و استکبارطلبی آنان، با شکست روبرو شده‌اند.

ولایتی به ترامپ توصیه کرد که از مشورت دیگران استفاده کند و پند بگیرد و زیاده گویی و زیاده خواهی نکند که اگر بخواهد به جسارت خود در کشورهای اسلامی ادامه دهد مسلمانان درسی به او خواهند داد که هرگز فراموش نکند.


رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی بازگشت به اسلام و ارزش های اسلامی است، گفت: بیداری اسلامی خود مرهون اسلام جاودانه است و منجر به تمدن اسلامی می شود و تمدن اسلامی تمام شدنی نیست.


ولایتی در ادامه به زحمات امیر عبدالقادر الجزایری، عمر مختار، شیخ محمد عبدو، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و امام خمینی (ره) در راه احیای مجد و عظمت اسلام پرداخت و تاکید کرد: در عرض جغرافیای اسلامی افراد بزرگی را می بینیم که مجددین اسلام هستند.


ولایتی تصریح کرد: تحولاتی که امروز در جهان اسلام برای احیای آن صورت می گیرد مدیون امام خمینی (ره) است چون امام (ره) جز اسلام چیزی نمی گفت و مقاومت خود را از مسلمانان صدر اسلام به ارث برده بود.


به اعتقاد وی ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل بیگانگان، آمریکایی ها و صهیونیست ها موجب شده تا دیگر ملت ها مانند عراق،لیبی، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین، افغانستان، تونس، مصر و آسیای شرقی برای مقابله با آنان تشویق و ترغیب شوند و در مقابل سلطه استکبار ایستادگی کنند.


رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به دنبال تجزیه خاورمیانه بودند، گفت: هیچکس نمی تواند منکر شکست آمریکا در پیگیری این طرح و نقشه شود چرا که هدف دست اندرکاران این طرح تجزیه خاورمیانه بود.


وی با اشاره به این که آمریکایی ها بِنا داشتند تا عراق را به سرنوشت لیبی دچار کنند، گفت: زمانی رییس ستاد ارتش آمریکا گفته بود که باید عراق به سه قسمت و سوریه به چهار قسمت تجزیه شود بنابر این هدف آنان تضعیف کشورهای اسلامی و تسلط بر منابع مسلمانان است که امروز همه طرح های آنان با شکست مواجه شده است.


ولایتی به هدف بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امواج بیداری اسلامی در جهان اسلام 1پدیدار شده و مسلمانان در مقابل این توطئه ها ایستادگی کردند و سبب شکست آنان شدند.


رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی به اظهارات ترامپ اشاره و سخنان رییس جمهور جدید آمریکا را بازگو کردن حقایقی دانست که حکایت از شکست آنان بعد از تحمل هزینه های زیاد دارد.
وی افزود: دولتمردان آمریکایی چون طرحی برای آینده ندارند از اینرو امروز به رجزخوانی های غیرمنطقی روی آورده اند و این اقدام آنان به جایی نمی رسد چون توان مقابله با مسلمانان را ندارند و آنهایی که در گذشته ادعاهای بزرگ تری داشتند با شکست صحنه را ترک کردند.

انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730836

وب گردی

وب گردی