نعیم قاسم: آماده مقابله با دشمن صهیونیست هستیم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر آمادگی همیشگی نیروهای مقاومت برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی گفت: دوره دل بستن به بروز اختلاف در هم پیمانی روسیه، ایران، سوریه و حزب الله گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با روزنامه البناء لبنان تصریح کرد: حزب الله به برداشت، هم پیمانی ها و محاسبات خود اطمینان دارد و دوره دل بستن به بروز اختلاف و تضاد در بین طرف های همپیمان یعنی روسیه، ایران، سوریه و حزب الله گذشته است.

وی "صحبت ترکیه درباره عقب نشینی حزب الله از سوریه را صرفا در چارچوب یک اظهار نظر سیاسی به منظور راضی کردن گروههای معارض سوری" دانست و گفت که تاثیر این اظهار نظر تمام شده است و حزب الله بخشی از معادله راه حل سیاسی در سوریه نیست.

معاون دبیرکل حزب الله درباره محاسبات دشمن صهیونیستی تاکید کرد که اطمینان داشتن یا نگران بودن رژیم صهیونیستی برای حزب الله اهمیتی ندارد و تنها سخن همیشگی حزب الله برای دشمن این است که ما آماده پرداخت هزینه مقابله هستیم و آیا شما هم آماده اید؟

وی درباره قانون انتخابات لبنان نیز تصریح کرد قانون نسبی، طرح حزب الله برای انتخابات پارلمانی لبنان است اما همزمان برای گفت وگو با دیگر طرف در لبنان درخصوص طرح های آنها آمادگی داریم.

شیخ نعیم قاسم درباره اوضاع داخلی لبنان تاکید کرد که موازنه ها در لبنان تغییر کرده است و معادله های جدید خود جای خود را باز می کند و سخنان ژنرال میشل عون رئیس جمهوری لبنان درخصوص برگزاری همه پرسی یا ترجیح ایجاد خلا پارلمانی به جای تمدید دوره کنونی پارلمان صرفا به منظور فشار بر تمام گروههای لبنانی است تا سعی خود را به منظور رسیدن به تفاهم درباره قانون جدید انتخابات بکار گیرند.

وی بعید ندانست که گفت وگوی وسیع طیف های مختلف لبنانی زیر نظر ژنرال میشل عون در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا در آینده برگزار شود.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730865

وب گردی

وب گردی