موگرینی: اروپا از طریق همکاری و نه سیاست بستن درهای خود می‌تواند بحران مهاجرت را حل و فصل کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اروپا با جمعیت رو به پیری‌ خود به مهاجرت نیاز دارد و تنها از طریق همکاری و نه سیاست بستن درهای خود می‌تواند بحران مهاجرت را حل و فصل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره عنوان کرد: من معتقدم اروپایی‌ها باید متوجه شوند که ما برای اقتصادمان به مهاجرت نیاز داریم؛ چرا که سن جمعیت قاره ما رو به پیری است. از آغاز سال میلادی جاری، حدود ۸۵۰۰ تن برای ورود به اتحادیه اروپا در آب‌های اطراف این قاره رها شدند و توانستند خود را به سواحل قاره سبز برسانند؛ در حالی که در میان این جمعیت دست‌کم ۲۲۷ تن کشته یا مفقود شده‌اند.

موگرینی در ادامه نشست خود درباره مهاجرت در پایتخت مالت خاطرنشان کرد: آفریقا نیز به نوبه خود باید هزینه قاچاق انسان و آنهایی را که جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند، در نظر بگیرد.

وی همچنین اظهار کرد، دست‌کم ۴۵۰۰ تن که اکثر آنها آفریقایی هستند، در سال گذشته در حالی که تلاش می‌کردند از طریق دریا خود را به ایتالیا برسانند، کشته یا مفقود شده‌اند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مهاجرت تنها از طریق همکاری و هماهنگی مدیریت خواهد شد و موانع نمی‌توانند راه‌حل یا پاسخ به این بحران باشند.

موگرینی بدون اشاره مستقیم به وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، ادامه داد: نیروهایی در سراسر جهان وجود دارند که رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند؛ رویکردی که به جای ایجاد همکاری بر اساس ایجاد دیوارها بنا شده است.

وی درباره این رویکرد افزود: اما این مسیر کشورهای اروپایی نیست. اروپا درهای خود را به روی مهاجران نبسته‌ است و نخواهد بست.

موگرینی خاطرنشان کرد: ما باید این تراژدی در دریا و بیابان را خاتمه دهیم. هنوز هر روزه تعداد بسیاری جان خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730901

وب گردی

وب گردی