حجت الاسلام رهامی: برای حفظ وحدت جهانی باید ملت ها را باخود هماهنگ کنیم

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با بیان این که ما در مقابل بحران ها احتیاج به حمایت جهانی داریم و وحدت ملی کفایت نمی کند گفت: همانطور که وحدت ملی نیاز داریم وحدت جهانی هم نیاز داریم، بنابراین برای حفظ وحدت جهانی باید ملت ها را باخود هماهنگ کنیم.

حجت الاسلام محسن رهامی درخصوص حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و پیام آن در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: حضور مردم در راهپیمایی پیام های مختلفی دارد. پیام عمده آن ثبات، پایداری و خواسته های انقلابی سال 57 است و تاکید مردم بر مواضع اصولی حضرت امام (ره، رهبران و شهدایی که در این راه شهید شدند.
وی ادامه داد: سال به سال که از عمر انقلاب می گذرد ما در درخصوص استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باید بیشتر تاکید کنیم زیرا همیشه این سه موضوع در معرض خطر قرار می گیرد. مردم بریا مساله آزادی ، استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی، استقلال اجتماعی و امثال آن انقلاب کردند.
رهامی با بیان این که پیام مردم در شعارهای 22 بهمن به همه این است، گفت: معیارهای جمهوریت، یعنی جمهوریت نظام و اسلامیت نظام اولین معیارهای ما بوده تا ما بتوانیم با هم تلفیق کنیم؛ ندیدن جمهوریت، ندیدن آرای مردم، یا به حاشیه رفتن آرای مردم است، یا تکیه بر جمهوریت و ندیدن موازین اسلام و خواسته مردم است که به نظر من مهمترین شعارها است که هیچ موقع به نفع یک ارگان یا یک مسول نباید مصادره شود.


وی افزود: به دلیل شرایطی که در منطقه پیش آمده و مساله جنگ های نیابتی که در کشورهای همسایه ما مانند عراق، سوریه و یمن در حال وقوع است حضور پررنگ مردم و نشان دادن اتحاد مردم در این راهپیمایی می تواند به صورت خیلی زیادی توطئه هایی که علیه نظام و کشور ما شکل میگیرد را خنثی کند.
رهامی افزود: یکدستی و اتحادی که بین مردم ما وجود دارد می تواند خیلی نقشه های پلید دشمن در داخل و خارج از کشور را که طراحی می کنند پیشاپیش خنثی کند.


عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در مورد شعارهای اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: در این شرایط انسجام و یکدستی ما نشان می دهد که آنها نمی توانند بین ملت و مسوولین ما اختلاف ایجاد کنند. همه ایرانیان و همه مسلمانان در این خصوص هم نظر هستیم که این گونه اقدامات به جز تبعیض نژادی و به جز پا گذاشتن بر روی موازین حقوق بشر و موازین انسانی نتیجه دیگری ندارد، در این خصوص ما با تمام ملت ها هم سطح هستیم؛ یعنی این موضوعی که ترامپ مطرح کرد، تبعیض برای اصول بشریت است و نه فقط برای مسلمانان ایرانی است.


وی افزود:ما باید در عین حال اقداماتی انجام دهیم که با ملت های این کشورها همصدا و همنوا شویم و نظر آنها را به سمت خودمان جلب کنیم. ما در مقابل بحران ها احتیاج به حمایت جهانی داریم و وحدت ملی کفایت نمی کند، همانطور که وحدت ملی نیاز داریم وحدت جهانی هم نیاز داریم، بنابراین برای حفظ وحدت جهانی باید ملت ها را باخود هماهنگ کنیم.


رهامی افزود: ملت آمریکا از نظر من ملت وفادار نسبت به آرمان های انسانی است و اولین کسانی که علیه اقدامات ترامپ راهپیمایی کردند ملت آمریکا بود. ملت 300 میلیون و صدها میلیونی اروپا و همه کشورها باید در کنار ما باشند. این کفایت نمی کند که بگوییم 70 میلیون ملت ایران با هم وحدت دارند ؛ ما نیازمند وحدت جهانی هستیم برای این که امروزه صلح جهانی در معرض تهدید است و این اقدامات می تواند در آینده کل صلح و آرامش جهانی را به مخاطره بیندازد. اقدامات آن می تواند جنگ های منطقه ای را دامن بزند گرچه در آینده به جنگ های بزرگتری منجر شود که جز نابودی، ویرانی و تخریب زیرساخت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور ما نتیجه دیگری نخواهد داشت.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: ما برای این که بتوانیم از این گونه خطرها پیشگیری کنیم باید ملت ها را با خود همسو کنیم و این پیام مهمی است که باید به مردم گفته شود. ما نیازمند به همسو کردن همه ملت ها هستیم. این کار باید موجب شود تا ما در شعارهایمان و نحوه نگرشمان تغییر دهیم و بین ملت آمریکا، روسیه و هر کشور دیگری که اگراحیانا رئیس جمهور، نخست وزیر و یا مسوول آن کشور که علیه ماموضع گیری کند تفاوت قایل شویم. این موضوع باعث تقویت جبهه ما در بین جهانیان می شود و از ما به عنوان یک ملتی نخبه، تحصیل کرده و پیشرفته و صلح دوست و حامی صلح جهانی یاد می شود.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730979

وب گردی

وب گردی