عارف خبر داد: اعلام راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات تا یکی دو هفته آینده

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح طلبان ظرف یکی دو هفته آینده راهبردشان را بر ای انتخابات آینده به ویژه ریاست جمهوری اعلام خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص ضرورت وحدت در برابر اتهام زنی‌های جدید مقامات آمریکایی گفت: اتهام زنی آمریکا حرف و عمل جدیدی نیست. مردم ما در طول سال‌های پس از انقلاب به این موضوع عادت کردند و هر وقت اراجیفی از سوی آمریکا شنیدند، منجسم‌تر شدند.

وی افزود: راه پیمایی امروز نشان داد مردم هیچ اعتنایی به این حرف‌ها ندارند و راه خودشان را که راه امام و انقلاب است طی می‌کنند.

عارف در پاسخ به سوالی درباره ضرورت رسیدگی به طرح آشتی ملی اظهار کرد: در رابطه با جریانات سیاسی داخل نظام، بحثی که ما در سال‌های اخیر مطرح کردیم همبستگی و همدلی است. ضرورت دارد که این بحث به صورت جدی دنبال شود. آقای خاتمی این بحث را تحت عنوان آشتی ملی مطرح کردند و ما هم آن را تحت عنوان گفتگوی ملی مطرح کردیم که از پارلمان شروع شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این مساله با استقبال جریانات سیاسی داخل نظام روبرو شود و ان‌شاءالله این مسیر را با توجه به انسجام و وحدت طی خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره اینکه چه رایزنی‌هایی برای پیشبرد طرح آشتی ملی یا همان گفتگوی ملی در سطوح مختلف نظام شده است؟ گفت: به طور طبیعی ارتباط هایمان با جریان‌های اصلی نظام خوب بوده است. ارتباطات شخصی خوبی داشته‌ایم و گفتگوهایی را انجام داده‌ایم. بخصوص از سال 92 به بعد این گفتگوها بیشتر شده است و می‌خواهیم به آن تسریع بدهیم.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه می‌گویند جریان اصلاح طلب نامه‌ای به رهبری نوشته؟ اضافه کرد: من اطلاعی از این مساله ندارم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ارتباط اصلاح طلبان با رهبری نیز گفت: اصلاح طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده‌ایم.

وی درباره اینکه گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ ادامه داد: ما بحث‌های جدی داشته‌ایم. امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده راهبردمان را برای انتخابات آتی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری مشخص کنیم.

عارف در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری می شوید یا خیر؟ افزود: از کاندیدای واحد حمایت می‌کنیم.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731044

وب گردی

وب گردی